Hlavní obsah

V Brně loni otevřeli nové části velkého městského okruhu za miliardy. Teď stavbaři část znovu rozkopali

2:42
2:42

Poslechněte si tento článek

Brno

Byla to velká sláva, když se loni na podzim krátce po sobě otevřely dvě části brněnského velkého městského okruhu Žabovřeská a Bauerova dohromady za více než 3,5 miliardy korun. Jenže řidiči si komfort provozu bez kolon užívali jen pár měsíců. Stavbaři se totiž na okruh vrátili a vytvořili dopravní špunt, když dopravu svedli do jednoho pruhu.

Foto: Petr Kozelka , Novinky

Stavbaři v jednom místě znovu svedli dopravu do jednoho pruhu

Článek

Byla to letitá ostuda západní části Brna. Po sjezdu z dálnice D1 se totiž řidiči dostali po průjezdu Pisáreckým tunelem do Žabovřeské ulice, kde se doprava z několika pruhů sjela do jednoho. Příjezd z druhé strany od Svitav končil jedním pruhem ve stejném místě. Dlouhé kolony z obou směrů zde byly na denním pořádku.

Když se proto tato část okruhu loni slavnostně otevřela, řidiči si mohli užívat plynulou jízdu. Jenže pak se na okruh mezi částí Žabovřeská a Bauerova znovu vrátili stavbaři a provoz svedli opět do jednoho pruhu. S tím se vrátily i kolony, které zde budou ještě několik týdnů, stavební práce by totiž měly trvat do května.

Nynější omezení je kvůli budování kanalizace a podle Ředitelství silnic a dálnic zde dělníci nemohli pracovat dřív.

V Brně pokračuje stavba velkého městského okruhu hloubením třicetimetrové štoly pro tunel

Jihomoravský kraj

„Práce a aktuální dopravní omezení byly koordinovány v návaznosti s výstavbou multifunkční haly Arena Brno s ostatními investory. Součástí stavby haly bylo nutné zachování příjezdu na staveniště. Vyšli jsme vstříc stavbě multifunkční haly, proto nyní dokončujeme práce, které jsme v loňské stavební sezoně realizovat nemohli,“ napsala Novinkám mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Mluvčí brněnského magistrátu Zdeňka Obalilová připomněla, že v místě se sešlo hned několik obřích investic. Vedle stavby okruhu a arény tam budoval novou tramvajovou smyčku i dopravní podnik, pracovalo se i na sousedních Brněnských výstavách a veletrzích a administrativně-vědeckou budovu Nový tuzex stavěl pro změnu soukromý investor.

„Organizace plánu výstaveb jednotlivých investic včetně dopravně-inženýrských opatření byla s ohledem na koordinaci jednou z nejsložitějších věcí, která doposud ve městě neměla obdoby. V rámci každé investice muselo docházet ke kompromisům, a právě na stavbě VMO se musela odložit výstavba kanalizace, která se realizuje až nyní,“ dodala Obalilová.

Jak se staví dopravní priorita. Z desítky let plánovaného velkého brněnského okruhu není hotová ani půlka

Ekonomika

Výběr článků

Načítám