Článek
Pevný radar stojí při příjezdu od Valtic ve Valtické ulici. Úsekové měření je na průjezdu Charvátskou Novou Vsí a nepravidelně měří městská policie také na silnici I/55 u křížení s dálnicí D2, kde by město také časem chtělo stálý radar. „Místo patří k jedněm z nejrizikovějších v Jihomoravském kraji a opakovaně tu dochází k dopravním nehodám.
Nejčastější příčinou je právě nedodržení rychlosti, která je pod dálnicí viditelně omezená na 70 kilometrů v hodině, přesto ji řidiči často porušují,“ upozornila mluvčí břeclavské radnice Ivana Solaříková.
Podle ní není průměrné překročení rychlosti zaznamenané všemi břeclavskými radary nijak dramatické, nicméně existují i rekordmani. „Například u křížení s dálnicí jel řidič na sedmdesátce 185 kilometrů za hodinu,“ prozradila mluvčí.
Radnice za minulý rok odeslala více než 23 tisíc výzev k úhradě pokuty za překročenou rychlost v hodnotě asi 16 milionů korun. Ne všichni ale zaplatili. „Lidé uhradili zhruba deset milionů korun. Obecně lze konstatovat, že pokutu zaplatí asi 75 procent lidí. Zbytek tvoří z velké části řidiči ze zahraničí, které je velmi složité postihnout,“ uvedla Solaříková.
Dodala, že jsou to například řidiči kamionů nebo Poláci, kteří jen projíždějí. Příjmy z radarů město zařazuje do rozpočtu. „Bereme to jako příjem. Na nic konkrétního ale výtěžek nejde,“ doplnila.
Od zavedení radarů si město slibovalo zvýšení bezpečnosti. „Měli jsme obrovské množství případů, kdy řidiči překračovali rychlost. Zástavbou například u Valtické ulice, kde se nachází nejhustěji osídlené sídliště, projížděli rychlostí až 100 kilometrů za hodinu. Výjimkou nebylo ani překročení rychlosti až o 35 kilometrů za hodinu jízdními soupravami vážícími desítky tun,“ zdůraznila Solaříková.
Radary se vyplatily. „V prvním roce po zavedení se počet překročení rychlosti významně snížil. V posledních třech letech se čísla drží přibližně na stejné úrovni,“ uzavřela mluvčí.
BMW v Brně uhánělo na osmdesátce 176 km/h. Prohnalo se přímo kolem policistů
