Hlavní obsah

Objížďky i posun zastávek. V Brně začala oprava památkově chráněného viaduktu za 94 milionů

3:03
3:03

Poslechněte si tento článek

Brno

Informační cedule i koordinátoři pomáhají lidem v Brně v okolí viaduktu v Křenové ulici, kde v úterý začala jeho oprava, která s sebou přinesla řadu dopravních omezení. Objížďky i posun zastávek se zatím daří zvládat bez větších komplikací, jen některé linky nabraly zpoždění v řádu několika minut.

Foto: Radka Šikovná

Pod viaduktem projedou jen tramvaje.

Článek

Žádné dopravní šílenství v centru u hlavního nádraží, odkud viaduktem odjíždí část dopravy, zatím nenastalo. „Zatím nevíme o žádných problémech,“ uvedl policejní mluvčí Pavel Šváb.

Pouze MHD nabrala mírné zpoždění. „Na linkách, kterých se výluka dotýká, bylo zpoždění ve špičce do osmi minut, což je standardní. U linky 67 bylo delší, ale to bylo provozem v Komárově,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.

Podle ní má podnik na zastávkách informátory, kteří radí cestujícím. „Podle nich jsou ale většinou dobře informovaní, o výluce věděli a mají přehled o tom, kam jsou zastávky přeloženy,“ dodala Tomaštíková.

Řidiči značení respektují

Negativní ohlasy neeviduje ani magistrát. „Na místě bylo instalováno dočasné dopravní značení, které řidiči podle našich zkušeností respektují,“ dodal mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Opravy začaly v úterý. Pro auta, autobusy a trolejbusy je tedy průjezd pod viaduktem zcela uzavřený. Objízdné trasy vedou přes Benešovu, kam je možné odbočit z Nádražní. Dále se jede přes Koliště, Dornych a Úzkou. Chodci projdou po chodníku na straně u vlakového nádraží, na té druhé je uzavřený.

Foto: vizualizace Magistrát města Brna

Oprava viaduktu přinese mnoho objížděk.

Tramvajová doprava bude zachovaná kromě víkendových výluk, kdy během deseti víkendů od března do července nastane úplné vyloučení MHD pod mostem. Během výluk povede kyvadlový provoz tramvají v úseku křižovatky Koliště, Křenová a Dornych až po křižovatku Plotní s Kalovou. Obousměrný provoz po jedné koleji povede z Komárova do centra. Město proto upozorňuje, že je nutné dávat pozor na dočasné zastávky a nástupiště.

Práce potrvají do konce roku. „Je to ocelový nýtovaný viadukt složený ze dvou částí. Jedna část je z konce 19. století, druhá z meziválečného období a jeho životnost už je na hraně,“ sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Podle něj je most památkově chráněný. „Obnova proto probíhá v souladu s památkovou ochranou, aby se zachovala památková hodnota, ale aby technické řešení odpovídalo dnešní době. Některé části se repasují a zůstanou původní, některé se musí udělat nové,“ dodal Gavenda k pracím za 94 milionů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám