Článek
Hlavní zdroj návštěvnosti tvořila letní sezona. „Chtěli jsme mít lepší představu, jakými směry se návštěvníci po jižní Moravě vydávají a zda můžeme nacházet nějaké trendy jejich pohybu,“ uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu - jižní Morava Martina Grůzová.
Centrála se podle ní zaměřila na mobilní data přepočtená na celkovou populaci. Ze sledovaných dat vyplývá, že 37 procent loňských návštěv v kraji tvořili lidé z Prahy a okolí. Více než pětinu tvořili Slováci, čtrnáct procent pak Moravané a Slezané z Ostravska.
Po Brně, kam mířila více než polovina návštěvníků, následoval jako druhý nejnavštěvovanější cíl Lednicko-valtický areál, dále pak Hustopečsko a Pálava.
„Zatímco návštěvníci z Ostravska, Hradecka a Slovenska směřují na jižní Moravu primárně v letních měsících, u návštěvníků z Rakouska či Německa se sezonnost tolik neprojevuje,“ upřesnil Martin Šauer z Katedry regionální ekonomie Masarykovy univerzity, který signalizační data pro centrálu cestovního ruchu zpracovává.
Jižní Moravu si oblíbili také Poláci. „Právě na Polsko se nyní v kampaních hodně zaměřujeme, v polštině vydáváme naše propagační materiály, snažíme se podchytit důležité cestovní veletrhy a také jsme pro polské návštěvníky rozjeli kampaň Degustuj architekturu, která se v předchozích letech dobře osvědčila pro české návštěvníky,“ doplnila Grůzová.
Na jižní Moravě se téměř dvě třetiny návštěvníků zdrží jednu noc. K výletům lákají hlavně vinařské obce jako Velké Bílovice, Zaječí, Strážnice nebo významné turistické cíle jako Vranov nad Dyjí, Bílé Karpaty nebo Brněnská přehrada.