Hlavní obsah

Brno za dvě miliardy prodlouží tramvajovou trať na rozrůstající se sídliště

2:54
2:54

Poslechněte si tento článek

Brno

Nepohodlnému přestupování z tramvaje na autobus bude konec. Brno prodlouží tramvajovou trať na rozrůstající se sídliště Kamechy, což jeho obyvatelům zajistí komfortnější a rychlejší cestování. Akci téměř za dvě miliardy korun by z velké části měla pokrýt dotace. Přípravné práce začnou už v lednu, zkušební provoz by měl proběhnout koncem roku 2027.

Foto: archiv Magistrátu města Brna

Nová smyčka bude u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy.

Článek

Radní města i představenstvo Dopravního podniku města Brna, který je pověřený přípravou a realizací, tento týden odsouhlasili sdružení firem pro stavbu. Vznikne trať o délce 1,4 kilometru a součástí bude podzemní tunel o délce 320 metrů.

„Trať se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, povede kolem ulice Vejrostovy a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy,“ přiblížil radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Cílem projektu je zlepšit dopravní dostupnost oblasti, která se v posledních letech významně rozrůstá. „V současnosti je konečná stanice tramvaje v Bystrci vzdálená od Kamech více než kilometr a obyvatelé musejí pro cesty využívat přestup na autobusové spoje,“ upozornila primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS).

Foto: archiv Magistrátu města Brna

Součástí stavby bude i 320 metrů dlouhý tunel.

Prodloužení tramvajové trati podle ní umožní obyvatelům sídliště přímé napojení do centra.

„Jedná se o největší dopravní stavbu tohoto typu v novodobé historii města. Spolu se stavbou tramvajové trati k univerzitnímu kampusu bude obrovským přínosem pro rozvoj městské hromadné dopravy,“ připomněla Vaňková trať ke kampusu a Fakultní nemocnici Brno, která spustila provoz v prosinci před dvěma lety.

Většinu nákladů by měla pokrýt dotace

Z celkových výdajů přesahujících 1,8 miliardy by 85 procent měla pokrýt dotace z Evropské unie, což město považuje za úspěch a velkou pomoc. „Těší nás, že dopravní podnik dostal opět důvěru realizovat tak důležitou stavbu. Věřím, že zopakujeme úspěch s budováním tramvajové trati ke kampusu, kde jsme stavbu nejen realizovali, ale i zajistili dotaci, která přesáhla miliardu a pokryla 85 procent nákladů,“ uvedl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Podle něj se díky prodloužení nejvytíženější tramvajové linky 1 až na Kamechy zrychlí a zefektivní propojení oblasti s centrem města. „Sníží se potřeba autobusových spojů i linek, což přispěje k plynulejšímu, méně hlučnému a ekologičtějšímu provozu,“ dodal Havránek.

Začala stavba Pražského okruhu mezi D1 a D11

Domácí
Související témata:

Výběr článků

Načítám