Článek
„Původně jsme měli nabrat až šest nových úředníků, po rozhodnutí, že se bude měřit vždy pouze v jednom úseku, jsme přijali na úřad dva. Ti budou nyní zavaleni prací, protože přestupků jsou stovky,“ sdělil ve čtvrtek Novinkám starosta Písku Michal Čapek (ANO).
Upozornil, že naposledy kontroloval počet přestupků v minulém týdnu a už jich bylo přes 600. „Jsou to desítky denně,“ ujistil starosta.
Podle prvních zpráv v některých médiích se zdálo, že řidiči jsou naprosto ukáznění, když v pěti dnech nedorazil na úřad ani jeden přestupek. „Pak však začaly přestupky od policistů chodit. Systém se rozběhl naplno,“ potvrdili úředníci.
Kolik peněž město z pokut vybere, zatím není jasné. Náklady na provoz vážení a úsekového měření rychlosti jsou ročně 6,5 milionu korun. Před otevřením dálnice ale Čapek uvedl, že by měl jeden měřený úsek tento provoz pokrýt.
Začalo ostré měření rychlosti a hmotnosti na D4, za přestupky už mohou chodit pokuty
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_m3_A/nb4N2OmYQBTB8IZ0BiMMWD/1536/d4-kamery-dohled.jpeg?fl=cro,0,269,4096,2304%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Nový úsek mezi Prahou a Pískem je dlouhý 48 kilometrů a je na něm celkem osm měřicích stanic. Na každé straně vozovky je pak i váha na kamiony. Každý den systém v každém směru náhodně vybere jednu stanici, která měří rychlost řidičů. Nejdelší měřený úsek má kolem tří kilometrů, nejkratší pak asi 640. Překročení 130kilometrové rychlosti pak zaznamenávají dispečeři v operačním centru.
Nová D4 se kompletně otevřela. Řidiči jsou pod neustálou kontrolou kamer
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_m3_A/nPt0vAiT3tCAMohdbBxTqJ1/9d22.jpeg?fl=cro,0,213,4096,2304%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)