Článek
„Pokuty začnou chodit po dokončení stavební a technologické části a získání certifikace vah od Českého metrologického institutu, což očekáváme v horizontu týdnů. Konkrétní termín zahájení výběru zatím tedy není stanoven,“ řekl František Jemelka, mluvčí ministerstva dopravy.
Soběslav již hledá systém na zpracování přestupků, v dubnu by na něj chtěla vypsat výběrové řízení. Plánuje, že kvůli výběru pokut přijme minimálně jednoho úředníka.
„V současné době se seznamujeme s různými systémy, které by nám zajistily možnost zpracování přestupků. Počítáme, že zhruba v dubnu bychom na ten systém vypsali výběrové řízení,“ řekl tajemník soběslavského úřadu Radek Bryll.
Přetížených kamionů neubývá. Někteří řidiči u sebe vozí 100 tisíc na pokutu

Případné personální posílení bude Soběslav řešit také v dubnu a květnu. V současnosti se dopravními přestupky zabývají tři úředníci. „Podle informací pracovníků Ředitelství silnic a dálnic by těch přestupků mohlo být zhruba 300 až 400 měsíčně. Tento počet nejsme schopni zvládnout ve stávajícím počtu. Zatím nelze odhadnout, zda přijmeme jednoho člověka, nebo i více,“ řekl Bryll.
Kolik bude muset Soběslav investovat, lze zatím jen odhadovat. „Mzdové náklady na jednoho úředníka ročně vychází mezi 500 a 600 tisíci korunami. A prvotní investice na pořízení celého systému se bude pohybovat v řádech statisíců,“ dodal tajemník.
Silničáři začali vysokorychlostní váhy pro kamiony instalovat na 92. kilometru dálnice D3 . Samotné práce na dálnici potrvají dva týdny, pro řidiče to znamená omezení v dopravě na úseku dlouhém několik set metrů. Doprava vždy povede v jednom pruhu v každém směru.
D3 u Českých Budějovic uzavřela nehoda kamionu. V obou směrech bude stát několik hodin
