Článek
Po roce 2030 bude ČEZ používat auta se spalovacími motory jen u zásahových vozidel. Jejich váha je totiž nižší než u elektrických, což je výhodnější pro pohyb v terénu.
„Elektromobilita se rozvíjí celosvětově. Jako provozovateli elektráren a největší české sítě veřejných dobíjecích stanic nám přechod na elektromobily dává ekonomický i ekologický smysl. Přechod probíhá postupně tak, abychom neomezili kritickou infrastrukturu,“ uvedl manažer útvaru dopravní služby ČEZ Jakub Bosák. Výši investice nesdělil.
V areálu Temelína dobíjejí elektromobily od roku 2023, kdy energetici instalovali osm dobíjecích bodů. Loni přibylo dalších 21, přičemž pro veřejnost jsou vyhrazeny čtyři. „Dobíjení bude určené především pro služební vozy společnosti ČEZ. Už nyní jich je v Temelíně třináct a další sem přijíždějí z jiných lokalit. Do roku 2030 bychom jich tady měli mít přibližně 150,“ řekl Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín.
ČEZ v Jihočeském kraji aktuálně provozuje 43 veřejných dobíjecích stanic, o třetinu více než před rokem. Rozmístěné jsou ve většině okresních měst a také v menších městech jako Třeboň, Vimperk, Černá v Pošumaví, Horní Planá a Lipno nad Vltavou.
Loni řidiči elektromobilů v jižních Čechách odebrali z veřejných stanic ČEZ 349 962 kWh ekologické energie, meziročně o 73 procent víc než v roce 2023. Takový objem energie by stačil koloně 52 elektroaut pro cestu kolem světa. Počet dobití byl loni více než 17 000, zvýšil se o 67 procent.
Druhý temelínský blok opět vyrábí elektřinu
