Článek
Městští zastupitelé schválili veřejnou soutěž na Radlickou radiálu s předpokládanou hodnotou 407,8 milionu korun bez DPH na vypracování projektu těch částí plánované Radlické radiály, které oproti původně schválenému projektu doznaly v posledních letech změn na základě nově vypracovaných studií. Loni schválené úpravy zahrnují zejména prodloužení tunelů.
„Zadavatel předpokládá období provádění předmětu veřejné zakázky v intervalu 2026 až 2029, tedy 36 měsíců,“ dodal k radiále náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Podle nové verze se podíl tunelů na celkové trase nové silnice zvedne z 55 na 71 %. Tomu odpovídá i vyšší cena, jejíž odhad se podle loňských informací zvýšil z pěti na 35 miliard korun.

Podoba zamýšlené Radlické radiály.
Dalším projednávaným bodem byl záměr na stavbu P+R u stanice linky A Depo Hostivař na východě metropole. Parkoviště P+R – neboli „Park and Ride“, česky „zaparkuj a jeď“ – představuje typ záchytného parkoviště určeného pro řidiče, kteří chtějí zaparkovat své auto na okraji města u stanice MHD a dále pokračovat do centra veřejnou dopravou.
„Jedná se o vícepodlažní parkovací objekt určený jako P+R a bude mít kapacitu 647 míst. Předpokládaná cena veřejné zakázky je 601 milionů korun. Doba realizace veřejné zakázky je stanovena na 18 měsíců plus tři měsíce na kolaudaci a předání provozu Technické správě komunikací,“ pokračoval Hřib v programu jednání o hostivařské otázce. Hotovo by mělo být kolem roku 2027.

P+R v Depu Hostivař nabídne 647 míst k parkování.
Pětipodlažní parkovací dům na Zličíně pro 596 aut plánuje magistrát postavit v ulici Na Radosti nedaleko depa metra. Stavba by měla podle předpokladu začít v polovině příštího roku a dokončena má být – stejně jako v Hostivaři – do závěru roku 2027. Stavba bude umístěna několik set metrů od stanice metra, magistrát proto dříve plánoval linku B prodloužit do nové stanice s názvem Depo Zličín, aby dům byl hned u přímého spoje do centra.
Nynější vedení města však přípravu prodloužení přerušilo s odůvodněním, že by úsek využívalo moc málo cestujících na to, aby se ekonomicky vyplatilo jej stavět.
Předseda opoziční Prahy Sobě a bývalý radní po dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) dnes úspěšně navrhl, aby město pokračovalo v již zahájených a dříve přerušených projekčních pracích na nové stanici metra. Dodal, že již rozpracovanou dokumentaci je možné dodělat i v případě, že se stanice ihned stavět nebude. „Když to máme rozpracované, tak nechápu, proč to máme zastavovat,“ řekl Scheinherr.