Hlavní obsah

Vlakové nádraží v Krči a jeho okolí čeká velká proměna

4:14
4:14

Poslechněte si tento článek

Železniční zastávka Praha-Krč a její okolí doznají v blízké budoucnosti velkých změn. Stará budova půjde k zemi a nahradí ji tři nové administrativní objekty. Přibude i parkoviště a v těsném sousedství vyroste stanice metra D Nádraží Krč.

Foto: Lucie Fialová, Novinky

V okolí nádraží se chystají velké změny.

Článek

Kompletní rekonstrukce prostranství naváže na nedávno dokončenou modernizaci železniční trati od Branického mostu po Kačerov. „Součástí investice bude i podchod, který propojí budoucí stanici metra, přednádražní část a starou Krč,“ uvedl přímo na nádraží ministr dopravy Martin Kupka (ODS), jenž navštívil Prahu 4, aby s vedením prodiskutoval důležité dopravní projekty, které se v městské části chystají.

„Dáváme dohromady i to, zda by bylo možné pomoci lidem z bezprostřední blízkosti trati s odhlučněním v kratším termínu, než je budoucí výstavba. Tam se díváme až k roku 2030, protihlukovou stěnu bychom rádi upřednostnili,“ poznamenal. Pražský radní a zastupitel Prahy 4 Zdeněk Kovářík (ODS) věří, že protihlukové stěny by se mohly budovat v roce 2026.

Výstavba stěn se týká úseku mezi železniční tratí a starou Krčí na jihu od nádraží a úseku mezi tratí a Jižní spojkou, a sice od benzínové pumpy směrem k Vltavě až zhruba na úroveň softballových hřišť, kde nyní končí loni budované stěny. Stavbu zaplatí stát prostřednictvím své firmy Správa železnic.

Na Branický most vyjely po půlroční výluce vlaky, rekonstrukce ale pokračuje

Domácí

„Projekční práce k tomu začnou ještě letos, a pokud by vše šlo dobře, tak by se mohlo začít stavět v příštím roce,“ doplnil radní Prahy 4 pro dopravu Jaroslav Míth (ODS), který ocenil, že ministerstvo proměnu neutěšeného místa v moderní dopravní křižovatku podporuje. „Jižní spojka, kapacitní železnice, stanice metra, P+R parkoviště,“ vyjmenoval, co všechno se na místě potká.

„Místo staré nádražní budovy vyrostou tři administrativní, propojené P+R parkovištěm. Část využije nádraží. Výhledově se počítá s další budovou přes Jižní spojku, kde bude i druhý výstup z metra,“ popsal budoucnost nádraží a okolí Kovářík. Rušnou dálnicí proto překlene lávka.

„Když se podíváte kolem, už máme připravené zřízení staveniště, vykáceli jsme náletovou zeleň, uklidili za léta nashromážděný nepořádek. Bohužel musíme počkat, až budeme mít podepsanou smlouvu s dodavatelem,“ řekl k výstavbě nové trasy podzemní dráhy.

Foto: Reflecta Development

Návrh na nové uspořádání okolí stanice v Krči.

Metro D se aktuálně staví v úseku Pankrác–Olbrachtova, odkud bude pokračovat na jih směrem ke krčskému vlakovému nádraží na Nové Dvory a dále až do Písnice. Spory kvůli výběrovému řízení na dodavatele řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, projekt tak nabral už víc než roční zpoždění.

Bavili se i o Spořilovské

Vedení Prahy 4 se s Kupkou bavilo také o zastřešení Spořilovské, po níž jezdí stovky kamionů. Ty odtud odvede až jihovýchodní část Pražského okruhu, která se teprve staví.

Proměna vytížené Spořilovské je podmíněna jejím dokončením. „To dá příležitost městské části a hlavnímu městu proměnit to extrémně zatížené území,“ konstatoval ministr.

Foto: FB Praha 4

Zastřešení Spořilovské přinese nové příležitosti i pro sport.

O zastřešení, které podle aktuálních odhadů vyjde na sedm miliard korun, se mluví snad dvanáct let. „Máme platný posudek vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA, dopracováváme povolení, abychom získali stavební povolení,“ přiblížil aktuální stav Kovářík. Půjde-li vše hladce, obyvatelům se od hluku a emisí uleví někdy po roce 2030.

Zakrytí Spořilovské mimo jiné propojí rozdělené části Spořilova, vzniknou místa pro sport a rekreaci nebo pomůže s parkováním. „V neposlední řadě to umožní prodloužení tramvajové trati ze Spořilova dále na Jižní Město,“ dodal Míth.

Zastřešte Spořilovskou, požaduje Praha 4 a chce od vlády čtyři miliardy

Domácí

Výběr článků

Načítám