Hlavní obsah

Tramvajový boom v Praze pokračuje, koleje spojí Libuš a Nové Dvory

3:01
3:01

Poslechněte si tento článek

Pražský dopravní podnik získal pravomocné povolení na výstavbu nové tramvajové trati v úseku Libuš–Nové Dvory na jihovýchodě metropole. Práce by měly začít příští rok, cestující se tudy svezou v roce 2027.

Foto: Metroprojekt

Dopravní podnik chystá výstavbu dalších kolejí.

Článek

Chystaná trať měří 1,8 kilometru a prodlouží trasu mezi Sídlištěm Modřany a Libuší, která začala sloužit v květnu roku 2023. Předpokládané náklady činí přibližně 1,5 miliardy korun, a to kvůli rozsáhlým přeložkám vodovodního potrubí. Veřejnou zakázku na zhotovitele plánuje městská firma vyhlásit letos.

„Zásadně jsme se posunuli v odstranění úzkého dopravního hrdla v podobě úvratě v Libuši. Těším se, že v úseku Sídliště Modřany–Libuš–Nové Dvory budou moci jezdit jednosměrné tramvaje, které jsou mnohem vhodnější než současné vozy KT8,“ konstatoval technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský s tím, že tramvaje zajistí kapacitní a bezemisní obsluhu zástavby v Libuši a Nových Dvorech.

Trať bude začínat ve stanici Libuš, která získá definitivní uspořádání a podobu. Současnou úvrať nahradí dvě koleje. V zastávce vzniknou i základy podchodu k budoucí stejnojmenné stanici metra D, aby se během výstavby nemusel přerušovat provoz linek.

Z pražského Václavského náměstí je obří staveniště

Domácí

Povede Novodvorskou severním směrem k autobusovým zastávkám Přírodní. Ty nahradí nový pár stejnojmenných stanic sdružených pro tramvaje i autobusy, které obslouží okolní zástavbu, zejména bloky panelových domů v Mirotické.

Rostliny, asfalt, dlažba

Trať pokračuje severním směrem a za křižovatkou Novodvorské s Chýnovskou bude ukončena jednokolejnou, jednosměrnou smyčkou vedenou Novodvorskou, Durychovou, Libušskou a Chýnovskou. V Durychově ulici vznikne výstupní a nástupní konečná Nové Dvory. V Chýnovské, pouze ve směru do Modřan, bude zastávka Chýnovská.

Trať zakryjí v převážné míře vegetační pásy ze suchomilných rostlin, v oblasti zastávek a přejezdů se počítá s dlažbou nebo asfaltem.

Foto: Gente

Mapa budoucí tramvajové trati

„Nebývalý rozvoj pražské tramvajové sítě pokračuje,“ konstatoval náměstek primátora Zdeněk Hřib (piráti). Nové koleje v této části Prahy podle něj dávají perfektní smysl. V okolí se totiž chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory.

Ve městě se také staví trať na Václavském náměstí, nedávno skončila výstavba kolejí na Pankráci a metropole získala povolení na tratě na Jarov, Strahov, do Malešic a u Muzea. Nové kolejové spojení mezi Prahou 4 a 5 se rodí na Dvoreckém mostě.

Nová tramvaj pro hlavní město je na světě. Na pražské koleje se podívá už v dubnu

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám