Článek
Chystaná trať měří 1,8 kilometru a prodlouží trasu mezi Sídlištěm Modřany a Libuší, která začala sloužit v květnu roku 2023. Předpokládané náklady činí přibližně 1,5 miliardy korun, a to kvůli rozsáhlým přeložkám vodovodního potrubí. Veřejnou zakázku na zhotovitele plánuje městská firma vyhlásit letos.
„Zásadně jsme se posunuli v odstranění úzkého dopravního hrdla v podobě úvratě v Libuši. Těším se, že v úseku Sídliště Modřany–Libuš–Nové Dvory budou moci jezdit jednosměrné tramvaje, které jsou mnohem vhodnější než současné vozy KT8,“ konstatoval technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský s tím, že tramvaje zajistí kapacitní a bezemisní obsluhu zástavby v Libuši a Nových Dvorech.
Trať bude začínat ve stanici Libuš, která získá definitivní uspořádání a podobu. Současnou úvrať nahradí dvě koleje. V zastávce vzniknou i základy podchodu k budoucí stejnojmenné stanici metra D, aby se během výstavby nemusel přerušovat provoz linek.
Z pražského Václavského náměstí je obří staveniště
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_z/rmTJL/vaclavske-namesti-stavba-rekonstrukce-praha.jpeg?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Povede Novodvorskou severním směrem k autobusovým zastávkám Přírodní. Ty nahradí nový pár stejnojmenných stanic sdružených pro tramvaje i autobusy, které obslouží okolní zástavbu, zejména bloky panelových domů v Mirotické.
Rostliny, asfalt, dlažba
Trať pokračuje severním směrem a za křižovatkou Novodvorské s Chýnovskou bude ukončena jednokolejnou, jednosměrnou smyčkou vedenou Novodvorskou, Durychovou, Libušskou a Chýnovskou. V Durychově ulici vznikne výstupní a nástupní konečná Nové Dvory. V Chýnovské, pouze ve směru do Modřan, bude zastávka Chýnovská.
Trať zakryjí v převážné míře vegetační pásy ze suchomilných rostlin, v oblasti zastávek a přejezdů se počítá s dlažbou nebo asfaltem.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_oW_A/kObgaqJNMnKEQFkYCRNnQ9/f1a9/doprava-tramvaje-vystavba.jpeg?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Mapa budoucí tramvajové trati
„Nebývalý rozvoj pražské tramvajové sítě pokračuje,“ konstatoval náměstek primátora Zdeněk Hřib (piráti). Nové koleje v této části Prahy podle něj dávají perfektní smysl. V okolí se totiž chystá rozsáhlá bytová výstavba a po otevření metra D tu vzniknou přestupní uzly ve stanicích Libuš a Nové Dvory.
Ve městě se také staví trať na Václavském náměstí, nedávno skončila výstavba kolejí na Pankráci a metropole získala povolení na tratě na Jarov, Strahov, do Malešic a u Muzea. Nové kolejové spojení mezi Prahou 4 a 5 se rodí na Dvoreckém mostě.
Nová tramvaj pro hlavní město je na světě. Na pražské koleje se podívá už v dubnu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_oV_A/kObgaqJNMnDMhdnViCLWSg1/26a8/tramvaj-skoda.jpeg?fl=cro,0,213,4096,2304%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)