Hlavní obsah

Tramvaj do Zdib povede i nad dálnicí D8, ukazuje vizualizace

1:41
1:41

Poslechněte si tento článek

Praha

Více než pětikilometrová tramvajová trať, která obslouží středočeské Zdiby a ukončena bude smyčkou u P+R v sousedním Sedlci, získala jasnější obrysy. Na nově zveřejněné vizualizaci je vidět, kudy mají vést koleje i jak budou vpadat nové přestupní terminály.

Zkrácená vizualizace nové tramvajové trati z Kobylis do Zdib a SedlceVideo: Integrovaná doprava Středočeského kraje

Článek

Prodloužení tramvajových linek ze současné konečné, Vozovny Kobylisy do Dolních Chaber, Zdib a Sedlce přijde na zhruba čtyři miliardy korun. Pokud získá stavební povolení, o něž by chtěl Středočeský kraj podle radního pro dopravu Petra Boreckého (STAN) požádat do konce roku, mohla by být trať realizována v letech 2027 až 2029.

Do budoucna se přitom počítá s tím, že by se tramvaj z terminálu v Sedlci prodloužila dále do Líbeznic a Odoleny Vody. U terminálu by mělo vzniknout P+R parkoviště s kapacitou 834 míst.

Lidem, kteří nyní dojíždějí příměstskými autobusy k metru Kobylisy, by měla nová tramvajová trať usnadnit a zkrátit cestu do centra. Autobusy budou nově zajíždět právě k terminálu v Sedlci, který se stane klíčovým přestupním bodem oblasti.

Na nové trati by mělo vzniknout osm nových zastávek a počítá se s tím, že ji budou obsluhovat linky 10 a 17. Jejich souhrnný interval ve špičkách pracovních dnů bude čtyři minuty.

Trať, která bude překračovat dálnici D8, počítá i s budoucí dostavbou Pražského okruhu.

Výběr článků

Načítám