Článek
„K přesunu mostu dojde po vodě pomocí pontonové sestavy. Pontonová sestava je navržena z jednotlivých dílčích pontonů o nosnosti 34 tun,“ uvádí se v dokumentu, na který upozornil server Zdopravy. Správa železnic počítá s 18 kusy propojených pontonů, které se nasunou pod mostní pole.
Po stabilizaci a uložení konstrukce se celé mostní pole společně s pontony pootočí, aby bylo umožněno jeho postupné spuštění nad řeku. Most je dlouhý 260 metrů. Vltava má na Výtoni šířku 180 metrů a v Chuchli asi 80 metrů.
Problematickými místy z hlediska následného přesunu proti proudu Vltavy do lokality Vltavanů-Chuchle, budou Barrandovský a nyní budovaný Dvorecký most.

Návrh nového mostu ve finální bronzové barvě.
„V místě Dvoreckého, dále pak Barrandovského mostu bude konstrukce částečně zanořena do vody (cca až 2 metry), aby podeplula pod těmito mosty,“ uvádí se v dokumentaci s tím, že v případě potřeby bude muset být předem provedena i prohrábka dna pod oběma mosty.
Před opětovným zprovozněním by měla být konstrukce mostu opravena. „Zkorodovaná místa budou opravena, zesílena nebo dojde k výměně neúnosných prvků mostu,“ uvádí dokument s tím, že bude potřeba vybudovat v lokalitě i nové podpěry. Neúnosné prvky jsou ty, které nemají potřebnou nosnost.
Stát trvá na novém mostu na Výtoni, starý chce přesunout do Modřan

Přístup na most z obou břehů by měly zajišťovat ocelobetonové lávky, kterými bude překonán výškový rozdíl mezi okolním terénem a požadovanou výškou uložení mostu.

Vizualizace stávajícího železničního mostu po přesunu do nové lokality.
Železniční most na Výtoni byl zprovozněn 15. srpna 1872. Na přelomu 19. a 20. století jej nahradila stávající konstrukce, která je vinou dlouhodobě zanedbané údržby ve špatném stavu. Nyní může po mostě kvůli špatnému stavu v jeden moment projíždět jedna vlaková souprava za snížené rychlosti maximálně 20 kilometrů v hodině.
Správa železnic již před několika lety představila plány na jeho nahrazení tříkolejným mostem. Odpůrci novostavby tvrdí, že stávající most lze relativně levně opravit a v případě potřeby doplnit i o třetí kolej. Konečné rozhodnutí zatím stále nepadlo.
Nezbourat, ale opravit. Experti ukázali, jak by mohl vypadat pražský železniční most s třetí kolejí
