Článek
U stanice Českomoravská, která byla uvedena do provozu v lednu 1990, se nachází O2 arena, v níž se konají četné sportovní i kulturní akce.
Cestující budou muset po dobu rekonstrukce využívat posílenou povrchovou dopravu, případně se vydat pěšky od stanice Vysočanská. Nejbližšími tramvajovými zastávkami jsou Poliklinika Vysočany a Divadlo Gong. Autobusové spojení na Českomoravskou zajišťují linky 151, 152 a 375.
V docházkové vzdálenosti jsou rovněž vlaková nádraží Praha-Vysočany a Praha-Libeň.
Další stanicí, kterou budou tento rok vlaky pouze projíždět, je Pankrác. Ta je v provozu od otevření metra v roce 1974. Až do roku 1990 nesla jméno Mládežnická a v její blízkosti byl původně zvažován rozsáhlý autobusový terminál, z čehož sešlo a na místě vzniklo mimo jiné nákupní centrum a kancelářské komplexy
Čtyři metry nad hlavou jim jezdí metro. Dělníci pracují na stavbě tunelu trasy D
O náhradní dopravu v oblasti se po dobu výstavby bude starat tramvajová linka 19 ze směru od stanice Pražského povstání, respektive Náměstí Bratří Synků. Ta bude mít v pracovní dny interval mezi 4 a 5 minutami.
Stanice se po dokončení trasy D stane dalším přestupním uzlem v síti pražského metra. Proměnou prošla v uplynulých letech v souvislosti s výstavbou rozsáhlých administrativních komplexů i celá oblast.
Pankrác bude nejenom přestupní stanicí, ale do doby, než vznikne depo v Písnici, bude zajišťovat i kolejové spojení s trasou C. Z jejího depa na Kačerově budou na trasu D vyjíždět soupravy. Ty by měly být plně automatizované.
Vedle Pankráce momentálně probíhají práce i v úseku k budoucí stanici Olbrachtova, odkud nová trasa zamíří do Krče, na Lhotku a do Písnice.