Hlavní obsah

Pražský okruh dostává povrch jako ranvej pro letadla. Za cenu poskakování v kolonách

3:07
3:07

Poslechněte si tento článek

Praha

Kolony aut se v pondělí ráno sunuly ze všech stran do Prahy. Nově přibyly také na Pražském okruhu, kde se začalo s rekonstrukcí další části v úseku mezi Lochkovským tunelem a sjezdem na Barrandov. Do směru od letiště k dálnici D1 tak vjely první stroje a začala výměna povrchu. O víkendu silničáři vymezili pro řidiče zúžené pruhy.

Na Pražském okruhu pokračuje rekonstrukce povrchu. Řidiči musí počítat s kolonamiVideo: Radek Plavecký, Novinky

Článek

„Starý asfalt se mění za nový cementobetonový povrch. Je to podobný materiál, jaký se používá na extrémně zatížené plochy, jako třeba přistávací dráhy na letištích,“ řekl Novinkám mluvčí stavební společnosti Skanska Ondřej Šuch.

Řidiči nyní kvůli stavbě jezdí zúženými pruhy v úseku dlouhém zhruba tři kilometry mezi 13. a 16. kilometrem, tedy mezi výjezdem z Lochkovského tunelu po sjezd na Barrandov. „Jsou zachované dva a dva pruhy v každém směru, ale vzhledem k velkému provozu je to samozřejmě rizikové místo, proto nabádáme k ostražitosti,“ vyzýval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Rekonstrukce povrchu Pražského okruhu, starý asfalt mizí.

Podle něj jsou na dvou nejbližších dálničních odděleních připraveny například odtahové vozy, aby co nejrychleji zasáhly v případě kolize. V celé délce zúžení vozovky je omezena rychlost na 80 kilometrů v hodině, ale v dopravní špičce tady auta spíš popojíždějí krokem, což se dělo i v pondělí ráno a ve směru na letiště i během dopoledne.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Rekonstrukce povrchu Pražského okruhu, ve zúžení kolem stavby se tvoří kolony.

Vloni silničáři vyměnili povrch ve směru od Lochkovského tunelu směrem k letišti, nyní se pracuje v opačném směru. „Kromě ceny jsme při výběru dodavatele zohlednili i dobu stavby, aby byla co nejkratší. Pracovat by se tu mělo do července,“ dodal Rýdl. Podle Ondřeje Šucha se pracuje denně zhruba od 7 do 18 až 19 hodin. „Práce v noci je tady nemožná kvůli hluku, který by vadil lidem v domech na Slivenci. Ale kvůli technologii při práci s betonem se bude výjimečně pracovat i několik nocí, obdobně jako vloni,“ dodal Šuch.

Beton se tady použije kvůli delší životnosti. Podle Rýdla stávající asfalt vydržel 16 let. Nyní už jsou v něm takové trhliny a díry, že musel být vyměněn. „Cementobetonový povrch by měl vydržet třicet let,“ ujistil mluvčí silničářů, podle nichž tímto úsekem Pražského okruhu denně projede kolem 50 tisíc aut, z toho 40 procent představují těžké nákladní vozy.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Rekonstrukce povrchu Pražského okruhu

Po dokončení úseku bude kromě nového povrchu také výrazně prodloužený nájezd na okruh od Barrandova ve směru na letiště. „Stávající nájezd byl velmi krátký, takže někdy byl problém se připojit. Nyní bude přes dva kilometry dlouhý, takže tady v tomto úseku budou prakticky tři jízdní pruhy,“ doplnil mluvčí Jan Rýdl.

Všechny práce mají vyjít na 238 milionů korun a hotovo by mělo být v červenci letošního roku.

Výběr článků

Načítám