Článek
Dopravní podnik s firmou uzavřel pětiletou rámcovou smlouvu v lednu. Trolejbusy by měl obdržet do roka, přičemž prvních sedm objednal letos v únoru. Součástí nákupu je podle podniku také sada hardware a software pro diagnostiku závad trolejbusů.
Podle technických specifikací mají být dodány bateriové trolejbusy Bozankaya SNG 12T. Budou plně nízkopodlažní, dvounápravové a se třemi dvoukřídlými dveřmi. Trolejbusy by měly mít 32 míst na sezení, kapacita se stojícími by měla stoupnout na 82 cestujících.
Podnik nyní připravuje infrastrukturu pro elektrifikaci autobusové linky číslo 137, která jezdí v úseku Na Knížecí – U Waltrovky. Do provozu by měla být podle mluvčí DPP Anety Řehkové uvedena v dubnu příští rok, a to pod číslem 52.

Pražské trolejbusy v provozu
„Na zhotovitele stavby infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek číslo 131 a 176 DPP na konci loňského roku vypsal veřejné zakázky. Jejich dokončení předpokládá letos v dubnu, zahájení staveb pak v květnu,“ dodala Řehková.
V Praze jezdí v současnosti dvě trolejbusové linky - na ruzyňské letiště a z Palmovky do Miškovic. Dále je v plánu kromě zmíněných tří linek například zavedení trolejbusů namísto autobusové linky 191, která jezdí ze stanice Na Knížecí na letiště, 201 ze stanice Nádraží Holešovice na Černý Most nebo linky 134 mezi Dvorci a Podolskou vodárnou.