Článek
Lokalitu protne nová tramvajová trať Olšanská-Habrová a v plánované čtvrti by mělo najít domov přes 15 000 lidí. Projekt počítá i s odpovídající občanskou vybaveností včetně škol, školek či parků.
Jak připomněl náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček (STAN) jde o druhý největší brownfield v Praze, který je zhruba trojnásobný oproti rozvojové lokalitě kolem smíchovského nádraží.
V místě již probíhá výstavba, další odstartuje se změnou územního plánu, k níž by mělo dojít na začátku příštího roku. Projekty v lokalitě mají společnosti Central Group, Sekyra Group, Finep či Penta.
Samotná funkcionalistická budova někdejšího nákladového nádraží z roku 1936 by měla najít využití jako společensko-kulturní centrum a její součástí bude i kampus. Jak Hlaváček připomněl, objekt je nejdelší stavbou v metropoli, přičemž jeho délka odpovídá zhruba polovině Václavského náměstí.
Minulý týden roky připravovaný nákup nejprve schválili pražští radní a o několik dní později i zastupitelé.