Článek
Vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hlavního města Prahy na nákup až sedmdesáti nových trolejbusů určených pro elektrifikační projekty některých autobusových tratí se stala turecká společnost Bozankaya Otomotiv. Za trolejbusy, které budou bezbariérové a 12 metrů dlouhé, zaplatí pražský dopravní podnik 1,099 miliardy korun bez DPH. Rámcová smlouva umožňuje jejich nákup během následujících pěti let.
Dlouhé trolejbusy jezdící v Praze na letiště mají po pár dnech provozu potíže
Nové trolejbusy by měly být nasazeny na vybrané autobusové linky, které v následujících letech projdou elektrifikací. „Výstavba infrastruktury pro elektrifikaci autobusové linky 137 běží už od loňského srpna,“ uvedla pro Novinky mluvčí pražských dopravních podniků Alena Řehková a dodala, že budou následovat další čtyři linky. „V rámci tohoto projektu budujeme také 37 venkovních dobíjecích stání v garáži Řepy,“ sdělila.
Vysoutěžené bateriové trolejbusy Bozankaya SNG T12 jsou plně nízkopodlažní, dvounápravové, se třemi dvoukřídlými dveřmi a maximální přepravní kapacitou 82 cestujících, z toho 32 míst pro sedící. Dodavatel deklaruje, že vozidla splňují veškeré standardy kvality Pražské integrované dopravy a svojí kvalitou a provedením odpovídají platným technickým normám a právním předpisům České republiky i Evropské unie.
Všechny nové trolejbusy budou mít topení i klimatizaci
Cestující pak zejména v letních měsících ocení, že všechna vysoutěžená vozidla disponují klimatizací. Jejich součástí je také topení s funkcí tepelného čerpadla. Nové trolejbusy budou vybaveny i zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru nebo čelní nehodovou a couvací kamerou.
Nová trolejbusová linka v Praze měla fungovat od jara. Na vozy se ale stále čeká
Nezbytnou součást běžné výbavy nového trolejbusu bude tvořit také kompletní odbavovací a informační systém pro pražskou MHD provedený v novém jednotném designu PID.
Kromě nákupu sedmdesáti trolejbusů Bozankaya, které by měly v Praze sloužit minimálně patnáct let a na které se vztahuje desetiletá záruka, pořídil dopravní podnik od turecké firmy také nové trakční akumulátory, nabíječky, hardware a software pro diagnostiku závad vozidel. Jejich nákup byl součástí smlouvy.