Článek
Výstražná světelná signalizace v ulici U Stanice je v současné době jediným zabezpečením, které přejezd má. Řidiči by tudy měli projíždět s maximální opatrností, bohužel tomu tak ale často nebývá. Výjezdy hasičů a záchranářů jsou zde velmi časté, k zatím poslednímu došlo minulou neděli. V prosinci loňského roku odsud muselo být po nehodě evakuováno padesát lidí a doprava na železnici se na tři hodiny zastavila.
V pražské Liboci se znovu střetl vlak s osobním autem
„Nabádáme motoristy, aby se při svých cestách maximálně věnovali řízení a dbali dopravního značení. Nepozornost či sledování mobilních telefonů při řízení může být příčinou velmi závažných nehod,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu městské části Praha 6, pod kterou přejezd spadá.
Protože ale pouhé nabádání evidentně nestačí, rozhodli se úředníci, že na další kolize, k nimž by u přejezdu mohlo opětovně dojít, už čekat nebudou a začnou jednat s příslušnými úřady. Chtějí přijít na to, jak z celé situace, která se začíná pomalu vymykat kontrole, ven.
Taxi v pražské Liboci vjelo na přejezd, vlak ho zdemoloval
„Z důvodu zabezpečení tohoto přejezdu oslovila radnice Správu železnic a Drážní úřad, aby bezodkladně prověřily příčiny střetů a zajistily adekvátní dopravní řešení,“ uvedli zástupci Prahy 6 na sociální síti X. Doufají, že úřady budou spolupracovat a pomohou nepřehlednou situaci na inkriminovaném železničním přejezdu vyřešit.
Státní dozor na přejezdu provede Správa železnic a Drážní úřad
„Vzhledem k opakujícím se nehodám provedeme na tomto přejezdu v nejbližší době státní dozor, abychom zkontrolovali zabezpečení přejezdu, rozhledové poměry a zjistili možné příčiny problémů. Dozor se uskuteční ve spolupráci se Správou železnic a podle jeho zjištění budou stanovena případná opatření,“ sdělila Novinkám tisková mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková.
Po střetu s vlakem v pražské Liboci zůstali v autě tři zaklínění
Celou věcí se bude zabývat i samotná Správa železnic, která má v plánu navrhnout dvě řešení. „První z nich spočívá ve zvýraznění vodorovného značení a instalaci zpomalovacího retardéru u přejezdu správcem silniční komunikace. Druhou možností je ponechat tuto trasu pro pěší a cyklisty s tím, že by došlo k přesměrování motoristů na nedaleký, plně zabezpečený přejezd v Litovické ulici,“ nechala se slyšet mluvčí Nela Eberl Friebová.
Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení by byla zmařená investice, tvrdí Správa železnic
Správa železnic řeší aktuálně víc než zabezpečení problémového přejezdu – modernizaci zdejší trati, která ale bude dokončena až v roce 2030.
„Podoba železnice včetně křížení se silničními komunikacemi se v nadcházejících letech nejen v této části Prahy výrazně změní s postupem modernizace trati Praha – letiště – Kladno. S ohledem na nadcházející modernizaci o rekonstrukci zabezpečovacího zařízení přejezdu U Stanice nyní neuvažujeme, jednalo by se o zmařenou investici,“ uvedla Friebová již před časem.
Než tudy povede nová trať a nebezpečný železniční přejezd v ulici U Stanice zanikne, přistoupí zřejmě Praha 6 alespoň k prozatímnímu řešení. Z pohledu městské části přichází v úvahu právě navrhované doplnění dopravního značení, instalace závor nebo úplné zamezení přejezdu vozidel. Pohyb chodců by měl vzhledem k umístění nedaleké mateřské školy určitě zůstat zachován.