Článek
Na dokončení objektu se čeká řadu let. Práce začaly v roce 2014, o dva roky později je tehdejší vedení metropole stoplo a v roce 2018 rozestavěný skelet zakonzervovalo. Výstavba nového mozku pražské dopravy se pak znovu rozběhla až v roce 2022.
Doprava ve městě v současnosti není řízena z jednoho místa. Dopravní dispečink sídlí v ulici Na Bojišti v Praze 2, provoz tunely se řídí ze Strahova. Ani jeden prostor ale nevyhovuje současným potřebám.
Vybavení starého dispečinku je podle Pípy poplatné době, koneckonců začalo vznikat na konci 90. let. Naráží i na prostorové limity, které by neumožnily například připojení dalších řídících systémů, protože by se tam prostě nevešly. Proto podle něj musí vzniknout nové sídlo. „Malovanka je vzdušná, nová, moderní. Stabilita provozu bude lepší,“ těší se.
Přesun do Prahy 6 ale zabere delší čas. „Z pohledu softwarové architektury je to ambiciózní projekt. Migrační plán bude velká výzva,“ konstatoval náměstek s tím, že i když bude Malovanka zkolaudovaná v létě, do konce letošního roku provoz nezačne.
Budova stojí severně od Bělohorské ulice mezi hotelem Pyramida a ulicemi Na Malovance a Patočkova. Jde o železobetonový monolitický sloupový skelet rozdělený na dvě části. Část A pojme jedno nadzemní a tři podzemní podlaží, uvnitř pak budou umístěny sály ústředen Technické správy komunikací, středisko odboru krizového řízení magistrátu a administrativní a sociální prostory.
Chybět by neměly ani trenažéry obsluhy tunelů, což podle Pípy zlepší připravenost dispečerů na případné krizové situace. V části B se bude nacházet dvoupodlažní podzemní parkoviště a dieselagregát. Na střeše poroste zeleň a místo ochladí i fontána.