Článek
Výstavba, která by měla začít v prvním čtvrtletí letošního roku, provoz metra nijak neomezí. Projekt, na kterém se podílí známý architekt Josef Pleskot, zahrnuje vybudování eskalátorů, bezbariérového podchodu pod ulicí a brány do nových veřejných prostranství. Dokončení je v plánu příští rok.
Navazovat bude úprava Radlického náměstí, která zahrnuje revitalizaci veřejných prostranství nebo vznik nových komunitních a obchodních prostor.
„Nový vstup do metra je dalším krokem v naší snaze zlepšit bezpečnost pohybu v celém údolí, které bude do budoucna s ohledem na probíhající výstavbu obsluhovat až dvacet tisíc obyvatel Radlic,“ uvedl Aleš Blažek, generální ředitel ČSOB, která v Radlicích sídlí. Do díla se pouští ve spolupráci s dopravním podnikem a pátou městskou částí.
Kousky trilobitů i stočení amoniti. Pražské metro je plné zkamenělin, hledali jsme je s kamerou

Změny v této části Radlic probíhají dvě dekády. Na místě vyrostlo například dětské hřiště, rozšířila se firemní školka, banka pečuje o park Na Farkáně a podílela se na obnově historické barokní kapličky sv. Jana Nepomuckého z roku 1722.
Ve spolupráci s místní samosprávou připravuje další etapy rozvoje, jejichž cílem je zkvalitnění infrastruktury, rozšíření zelených ploch a lepší propojení Radlic s širším okolím.

Stanici metra čekají změny.
Bude i výtah
Přibližně na konci letošního června začne ve stanici metra sloužit výtah a zastávka se tak stane v pořadí 48. bezbariérovou z 57, které se nacházejí v podzemní dráze v metropoli. Jednokabinové zařízení pojme 13 osob, rychlost činí 1 m/s.
„Aktuálně proběhla úprava nosné konstrukce stropu, pokračuje betonáž stěn výtahové šachty spolu se souvisejícími pracemi na přeložkách sítí, budujeme nové trasy sítí a upravujeme související místnosti,“ informoval dopravní podnik.

Cestující se můžou těšit i na bezbariérový výtah.
Dolní stanice výtahu se nachází na nástupišti mírně vpravo od jeho středové osy, necelých pět metrů před pevným schodištěm. Zastavěná plocha výtahové šachty na nástupišti bude po dokončení stavby činit 7,95 m2.
Horní stanici cestující najdou ve vestibulu, za mozaikou za pevným schodištěm vedoucím na nástupiště. Přístup k ní povede po stávajícím ochozu, který je vybudován po obou stranách a za pevným schodištěm vedoucím na nástupiště. Nájezd, resp. vstup na samotný ochoz je plně bezbariérový.
Práce omezují provoz metra, ve směru do centra, tj. na Černý Most, tudy vlaky pouze projíždějí.
Stanice metra Jiřího z Poděbrad má nové výtahy, přišly na půl miliardy
