Článek
Zlevnění jízdného vychází z koaliční dohody mezi vládnoucími ANO, ČSSD a Trojkoalicí (strana zelených, KDU-ČSL a STAN). Kompenzace pro cestující, kteří si roční kupón již koupili, město nechystá, vyplývá z materiálu pro radu.
Pod dvou letech chce město projekt levnějšího jízdného vyhodnotit, zda se vyplatí. Praha chce na nižší cenu přilákat do MHD více cestujících, a ulevit tak přetížené automobilové dopravě.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Riskují ztrátu stovek miliónů
Zástupci koalice se zlevněním inspirovali ve Vídni, která v roce 2012 snížila roční cenu kuponu ze 449 euro na 365 euro (asi 10 100 Kč). Sleva prý přilákala do MHD o 100 000 cestujících více, když do té doby jich jezdilo s ročním kuponem asi 400 000.
Pokud by Praha nepřilákala více cestujících, klesly by ročně příjmy dopravního podniku (DPP), potažmo Prahy, o několik stovek miliónů korun. Předběžné odhady jsou zhruba 400 miliónů korun. DPP ročně na ročních kupónech získá přibližně 800 miliónů korun.