Článek
Původní termín vymahatelnosti pokut byl o měsíc dřív. Magistrátní nařízení platí, ovšem jelikož se na území metropole dosud neobjevily patřičné dopravní značky, nelze ho vymáhat. Proto vozítka brázdí ulice dál a chodcům nezbývá než před nimi uskakovat do bezpečí.
„Pracujeme na vlastním projektu. Za deset dní budeme připraveni, abychom při případné prodlevě ochránili Prahu 1 sami. Nové opatření bychom mohli mít hotové 6. října,“ uvedl Bureš, který odmítá, že za prodlevu může právě městská část. Ta viní úředníky magistrátu, které označila za liknavé.
Nový termín pro celou památkovou rezervaci, Prahu 3, 4, 7 a 8 vzešel ze středeční schůzky se zástupci zpracovatele projektu na trvalé dopravní značení. „Jsem větší optimista,“ reagoval Bureš. Záměr zakázat segwaye schválila rada letos v květnu.
Praha 1 dočasné značky odmítla
Protože příprava a instalace stálého dopravního značení zabere několik měsíců, magistrát chtěl problém urychleně řešit instalací dočasného dopravního značení. Nabídl městským částem instalaci dočasného dopravního značení na mostech mezi Prahou 1 a Prahou 7 a na Královské cestě, tedy právě v lokalitách, kde je zátěž provozem segwayů největší.
Provizorní řešení Praha 1 považuje za nešťastné a odmítla jej. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) nechápe, proč městské části, zejména pak Praha 1, nespolupracují a provizorní řešení odmítají.
„Je přece v našem společném zájmu, abychom dostali segwaye z ulic co nejdříve. Dočasné dopravní značení by to umožnilo alespoň v nejpostiženějších lokalitách,“ reagoval ve středu s tím, že Praha 7 byla ochotna na dočasné řešení přistoupit, ovšem podmiňovala to souhlasem Prahy 1.
„V Praze 7 segwaye představují velký problém. Jsme přesvědčeni, že podobná zařízení na chodník nepatří, proto zákaz jejich provozu na celém území naší městské části vítáme,“ řekl před časem starosta sedmé části Jan Čižinský (P7S).
Zákaz Praze umožnila změna zákona o silniční dopravě.