Článek
Městský soud řešil spor mezi ministerstvem a ŘSD a vlastníky pozemků, kteří si stěžují, že je stavba připraví o jedinou příjezdovou cestu k motocentru, které vedle okruhu provozují. Už před stavbou motocentra ale bylo rozhodnuto o tom, že spojovací obslužná cesta je jen dočasná, argumentovalo ministerstvo dopravy.
Při povolování stavby motocentra si toho však stavební úřad ani katastr nemovitostí a další instituce nevšimly a stavba byla povolená jako trvalá.
Ministerstvo dopravy v kasační stížnosti rozporovalo především to, že po kolaudačním řízení získaly stavby automaticky oprávnění k časově neomezenému používání příjezdové cesty. Povolení používat příjezdovou komunikaci podle ministerstva zaniklo už v roce 2008, a provozovatelé motocentra ji proto používají neoprávněně.
Obchvat je půjezdný jen v jednom pruhu
Táborský obchvat na D3 se opravoval už několik měsíců.
"Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Obchvat je nyní průjezdný jen pro jeden pruh v každém směru a situace výrazně komplikuje i dopravu v některých čtvrtích Tábora.
Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, je problematická. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů.
Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách se však budování dálnice komplikuje.