Článek
Kamiony tak po osazení posledních značek v závěru minulého týdne nemohou předjíždět v úseku od Mirošovic u Prahy až po Brno, a to v obou směrech, jen s výjimkou úseků, kde jsou většinou tři pruhy.
„Ve směru z Brna je to celkem 39 kilometrů, na nichž mohou kamiony předjíždět, opačně je to pak 28 kilometrů. Jsou to nejčastěji místa, kde je zřízen třetí, stoupací pruh. V žádném případě ale nemohou vjet do levého, nejrychlejšího pruhu,“ řekl Novinkám mluvčí ředitelství Jan Rýdl.
Jak doplnil, při současné druhé etapě usazování zákazových značek, která přišla na dvacet milionů, byly usazeny i některé značky z etapy první, které se vzhledem k povětrnostním podmínkám dříve nepodařilo instalovat.
Správci komunikace úzce spolupracují s policií, která dohlíží na dodržování tohoto zákazu. „Obecně se dá říct, že řidiči kamionů si už na toto nepopulární, ale nutné opatření zvykli a respektují ho,“ dodal Rýdl.
Za porušení zákazu může policie uložit pokutu až 5500 korun a řidič dostane šest trestných bodů.
Zákaz předjíždění kamionů se chystá také na úsecích dálnic D2, D8 a D11, především v okolí Prahy.
Sdružení automobilových dopravců se plošné rozšiřování zákazů nelíbí, uvítali by spíše proměnlivé značení, aby zákaz platil jen při zvýšeném provozu nebo horších klimatických podmínkách.