Článek
Zatímco mediální prostor podle Vlachynského, jehož skupina provozuje několik podniků, plnily katastrofické reakce, nářky nad dramatickým poklesem hostů i tržeb a stížnosti na nekompetenci personálu aktivně kontrolovat hosty, realita v jím provozovaných podnicích byla jiná.
„Celé ráno jsem si četl o zděšení, počítání ztrát, katastrofě. Myslím, že je potřeba zprávám přidat i opačný pohled, korigovat jejich celkové vyznění. My totiž aktuální situaci kolem nových povinností vnímáme jako zcela bezproblémovou,“ vymezil se vůči nářkům některých kolegů Vlachynský.
Zdržuje to od práce, stěžují si hospodští na povinné kontroly
Pohled do pokladního systému podle Vlachynského prozradil, že pondělní tržby podniků Lidi z Baru se nikterak nevymykají dlouhodobému průměru a jsou naprosto srovnatelné s kterýmkoliv běžným pondělím. Hosté podle něj přišli ve standardním počtu a také se standardně bavili.
Podle Vlachynského se nepotvrdily ani obavy z toho, že kontrola bezinfekčnosti hostů ze strany personálu povede k nepříjemným, až konfliktním situacím.
„Co mám zprávy od barmanů, tak hosté byli naprosto v pohodě a ochotně doklady předkládali. Třeba v Baru, který neexistuje neměli za celý večer potřebné potvrzení pouze tři lidé. Všichni využili možnosti samotestu na místě, který nabízíme bezplatně. Po negativním výsledku tak mohli být i oni obslouženi,“ popsal.
Mrmlají jen Češi. Cizinci nemají s covidpasem problém, říkají hospodští
Podle šéfa skupiny nejsou na místě ani nářky nad tím, že kontrola bezinfekčnosti zdržuje personál. Upozornil, že pohled na certifikát zabere jen pár sekund a barmani proces přirovnávají ke kontrole plnoletosti pomocí občanského průkazu, kterou v plném provozu běžně bez problémů zvládají.
„Pondělí ukázalo, že je možné bez potíží fungovat i za zpřísněných opatření. A že se žádná apokalypsa v gastronomii rozhodně nekoná,“ dodal Vlachynský.