Článek
Zaparkujete, a pokud máte v telefonu zdarma staženou aplikaci ParkSimply Plzeň, nemusíte se obtěžovat k automatu, platbu i další úkony provedete online. „V případě potřeby si pak můžete odkudkoli dobu zaplaceného parkovného prodloužit,“ řekl Právu Tomáš Benedikt z magistrátní Správy informačních technologií.
Bude se jednat řádově o stokoruny
Bez uvedené aplikace musíte stejně jako teď k parkomatu. „Zadáte číslo registrační značky a zvolíte délku parkování,“ vysvětlil Benedikt. „Zaplatit je možné jako doposud, tedy hotovostí nebo kartou. A záleží na vás, zda si necháte vyjet parkovací lístek,“ vysvětlil Benedikt. Umisťovat ho za sklo auta je už zbytečné.
Kontrolu budou provádět vyčlenění pracovníci Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) skenováním registračních značek. „Pokud narazí na auto, které nemá zaplaceno, kontrolu po určité prodlevě zopakují, aby se eliminovala možnost, že řidič právě mířil k automatu,“ sdělil náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09).
Praha zvažuje zvýšení cen v některých zónách placeného stání
Odhalení hříšníci nedostanou na rozdíl od stávajících poměrů botičku, ale poštou výzvu od správního odboru k zaplacení pokuty. Podle Romana Matouška, vedoucího zmíněného odboru, není její výše zatím pevně stanovena. „Bude se jednat řádově o stokoruny, asi tak tři sta až pět set korun,“ informoval Matoušek. „Nepůjde o paušální částku, je rozdíl, zda tam někdo bude stát bez placení půl hodiny, nebo tři dny, zda nezaplatil poprvé, nebo posté.“
Zón přibude
Novinka bude zatím platit v nejužším středu města, kde je 330 parkovacích míst. Úpravy dvou desítek parkovacích automatů vyšly na 570 tisíc bez DPH. „Na podzim vyhodnotíme, jak systém funguje. Největší obavy jsou z počtu správních řízení,“ poznamenal Vozobule.
V současné době se ve všech parkovacích zónách nasazuje v průměru kolem šedesáti botiček denně. „Nejhorší jsou úřední dny, pondělky a středy,“ informoval Tomáš Holubář z PMDP.
V Plzni na krajském ředitelství našli zastřeleného policistu
Pokud se systém, který už využívají některá další česká města včetně Prahy, osvědčí, měl by se rozšířit do dalších parkovacích zón. „Uvidíme, jaké budou finanční možnosti. Celkem je v Plzni 170 automatů, předělání jednoho vychází na patnáct tisíc,“ připomněl Vozobule.
A rozšířit by se měly i samotné zóny placeného stání. „V tomto volebním období na Slovanech snad až k Částkově ulici a pak také západně od Klatovské, v ulicích, jako je Nerudova nebo Plachého. Aby měli rezidenti lepší možnost zaparkovat u svých domů a ti, co do města přijíždějí, zůstávali pokud možno na okraji,“ uzavřel Vozobule.