Článek
Vrtulník EC-135 je vybaven pro převoz jednoho kriticky zraněného pacienta. O nasazení výjezdové letecké skupiny rozhoduje dispečink, který je nejen pražský, ale i středočeský.
„Vrtulník létá rychlostí okolo 220 km/h a jedna palivová nádrž dosáhne na 450 kilometrů, čili jsme schopni na jeden vzlet operovat zhruba dvě hodiny, což je cesta zhruba z Prahy do Ostravy,” řekl Novinkám ředitel pražské záchranné služby Petr Kolouch.
Pražská letecká záchranná služba působí převážně v hlavním městě a ve Středočeském kraji, avšak během noci, kdy neoperují vrtulníky ostatních záchranných služeb, se pole působnosti pražských záchranářů rozšiřuje na celou Českou republiku.

Vrtulník vzlétává k pacientům téměř šestsetkrát do roka.
„Posádku vrtulníku tvoří celkem čtyři lidé, z toho dva piloti, lékař a zdravotnický záchranář, který je vybírán poměrně náročným procesem,” pokračoval Zdeněk Křivánek ze sekce nelékařských zdravotnických pracovníků.
Spektrum případů, u kterých letecká záchranná služba zasahuje, tvoří převážně úrazy, nehody, popáleniny nebo pády z výšky. Nejvíce vzletů bývá obvykle v letních měsících.
Volací znak vrtulníku je Kryštof 01, ostatní vrtulníky mají tentýž název, jen je jinak číslovaný.