Článek
To by mělo zabránit střetům s projíždějícími auty na křižovatkách, kdy záchranářské auto vjíždělo na červenou a ostatní řidiči mu nedali přednost.
„Vytíženost mladoboleslavského stanoviště je vyšší než jinde ve středních Čechách, takže tady bývá i více nehod. Ročně jsou to jednotky kolizí, naštěstí to jsou lehčí nehody, ale vzhledem ke stylu, jakým musíme jezdit, tak nějaké kolize jsou,“ uvedl ředitel středočeské záchranné služby Pavel Rusý.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QM_BC/LSCPT/zachranny-system.jpeg?fl=cro,0,0,1507,853%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Záchranářské a nemocniční sanitky v Mladé Boleslavi dostanou při výjezdu zelenou na semaforech.
Nyní je tu vybaveno jednotkou pro přednost jízdy pět sanitek záchranářů, dvě nemocniční sanitky pro urgentní převozy pacientů a po čtyřech jednotkách mají hasiči a policie.
„Už jsem měl možnost systém vyzkoušet a osvědčil se. Nic se nemusí zvlášť zapínat. Stačí, že spustím výstražné znamení s majáky a hned se s tím automaticky propojí jednotka ve voze s křižovatkami. Systém nás zaznamená už daleko před křižovatkou, takže je i čas na to, aby se vyprázdnila, došli chodci a my pak máme volný průjezd,“ řekl Novinkám a Právu řidič sanitky Jiří Schneider.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QO_BH/awMPN/zachranny-system.jpeg?fl=cro,0,0,1525,838%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Záchranářským autům skočí na semaforech v Mladé Boleslavi zelená.
Do systému je zapojena většina nejvytíženějších křižovatek v centru města, další se budou postupně přidávat.
„K pacientům se dostaneme o minuty dřív. Navíc při samotné jízdě je to lepší komfort a bezpečí pro pacienty a pro posádku,“ dodal Rusý. Jinde v kraji tento systém zatím nefunguje. „Něco podobného mají v Praze a pracuje se na tom, aby byl náš systém propojený s pražským,“ dodal ředitel záchranky.
Záchranáři v Praze mají nové vozy, plánují i sanitku pro nakažlivé pacienty
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_J/ollBWAx.jpeg?fl=cro,0,1,1278,718%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)