Článek
To by mělo zabránit střetům s projíždějícími auty na křižovatkách, kdy záchranářské auto vjíždělo na červenou a ostatní řidiči mu nedali přednost.
„Vytíženost mladoboleslavského stanoviště je vyšší než jinde ve středních Čechách, takže tady bývá i více nehod. Ročně jsou to jednotky kolizí, naštěstí to jsou lehčí nehody, ale vzhledem ke stylu, jakým musíme jezdit, tak nějaké kolize jsou,“ uvedl ředitel středočeské záchranné služby Pavel Rusý.
Nyní je tu vybaveno jednotkou pro přednost jízdy pět sanitek záchranářů, dvě nemocniční sanitky pro urgentní převozy pacientů a po čtyřech jednotkách mají hasiči a policie.
„Už jsem měl možnost systém vyzkoušet a osvědčil se. Nic se nemusí zvlášť zapínat. Stačí, že spustím výstražné znamení s majáky a hned se s tím automaticky propojí jednotka ve voze s křižovatkami. Systém nás zaznamená už daleko před křižovatkou, takže je i čas na to, aby se vyprázdnila, došli chodci a my pak máme volný průjezd,“ řekl Novinkám a Právu řidič sanitky Jiří Schneider.
Do systému je zapojena většina nejvytíženějších křižovatek v centru města, další se budou postupně přidávat.
„K pacientům se dostaneme o minuty dřív. Navíc při samotné jízdě je to lepší komfort a bezpečí pro pacienty a pro posádku,“ dodal Rusý. Jinde v kraji tento systém zatím nefunguje. „Něco podobného mají v Praze a pracuje se na tom, aby byl náš systém propojený s pražským,“ dodal ředitel záchranky.