Článek
„Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale pro celou republiku a celou dálniční síť. Nové propojení dálnic D1, D5 a D11 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS), podle něhož by tady mohli řidiči začít jezdit na konci roku 2027.
Téměř 13 kilometrů dlouhý úsek by měl ulevit Štěrboholské radiále a Jižní spojce, které jsou extrémně zatížené kamionovou dopravou. Nákladní doprava v současné době tvoří 40 procent.
Podle propočtů Ředitelství silnic a dálnic by propojením mělo jezdit po dokončení denně 70 až 80 tisíc aut.
Úsek se napojí na jižní část Pražského okruhu, která byla otevřena v roce 2010. „Čekáme na tuto stavbu dlouhé roky. Po letech soudních třenic se podařilo získat stavební povolení, aniž by se někdo odvolal,“ doplnil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. „Celý okruh má mít 83 kilometrů, nyní jsme na 41 kilometrech a začínáme stavět druhou polovinu,“ dodal Mátl.
Součástí stavby budou dva tunely Dubeč a Na Vysoké. Za 12,6 kilometru dlouhý úsek šestiproudé silnice stát zaplatí téměř 9,8 miliardy korun, až 85 procent nákladů by mohla uhradit Evropská unie. Stavba má trvat tři roky.