Článek
„Jedná se o trámový most, kde máme speciální přechodové desky mezi mostními konstrukcemi. Byly vyhodnoceny jako špatné až havarijní, proto jsme se rozhodli přejít k rychlé výměně desek. Bude sundána vrstva vozovky, což je kamenná dlažba, dále budou odkryty spodní vrstvy, které jsou pod vozovkou, bude odbourán beton a kompletně izolace a tyto přechodové desky budou vyměněné za nové prefabrikované betonové desky. Ty budou znovu přeizolovány a bude zde navrácena původní kamenná vozovka,“ řekla Novinkám mluvčí TSK Barbora Lišková.
Část Hlávkova mostu u Vltavské musí k zemi
Podle ní jde o práce běžné údržby. Opravovaný úsek v levém jízdním pruhu ve směru k hlavnímu nádraží je 107 metrů dlouhý. „Neuzavírá se celý most, uzavře se jen jeden pruh,“ slibuje mluvčí.
TSK: Řidiči si zvyknou
V prvních dnech ale dochází k zahušťování dopravy. „Počítáme s tím, že si řidiči zvyknou,“ říká Lišková s tím, že tramvajová doprava zůstala bez omezení.
Práce byly naplánovány na základě diagnostiky z loňského roku a budou trvat do 11. května.
Kompletní rekonstrukce mostu se připravuje a projekt má být hotov do dvou let.
Hlávkův most je ve špatném stavu. Diagnostika i následná rekonstrukce omezí dopravu na magistrále
Hlávkův most je ve skutečnosti sestavou několika mostů. Původní dochovaný most má celkem sedm klenbových polí, která přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice. Pochází z roku 1912 a je nemovitou kulturní památkou zapsanou v Ústředním seznamu kulturních památek ministerstva kultury.
V roce 1962 byl historický most zásadním způsobem rozšířen v celé délce původního mostu a v zrcadle vzniklém mezi těmito mosty je na prefabrikovaných prvcích instalována tramvajová trať. Navíc byla v roce 1962 nahrazena původní ocelová konstrukce mostu přes plavební rameno Vltavy Těšnov novým mostem s dvoupolovou spojitou rámovou konstrukcí.
Dalšími částmi mostní soustavy jsou dva jednopolové podjezdy na obou předmostích na nábřeží Kapitána Jaroše a Rohanském nábřeží.