Článek
Kvůli demoličním pracím je uzavřena část přilehlé ulice Milady Horákově, budova je obehnána plotem, zpoza něhož se ozývají rány. Cestující musí kvůli celkové rekonstrukci nádraží využívat provizorní buňky k nákupu jízdenek, k peronům vedou dost krkolomné cestičky, s nimiž mají hlavně starší lidé potíže.
„Mohli to udělat rovnější, tohle je jak zdolávání taxisu,“ zlobil se starší muž a přidržoval se při chůzi improvizovaného zábradlí.
Přímo kolem nádraží se nyní nedá projet, smí sem jen autobusy. „Omezení potrvá do 14. července,“ informoval mluvčí kladenského magistrátu Vít Heral.
Špatný technický stav
Stržení výpravní budovy a výstavba zcela nové je součástí celkové rekonstrukce trati mezi Prahou a Kladnem. Demolici mohlo ještě zhatit prohlášení budovy za kulturní památku, což požadovali někteří místní odpůrci novostavby, ale na to nakonec nedošlo a ministerstvo kultury ani nezahájilo řízení o vyhlášení památky. Zdejším nádražím, které je podle ČTK v provozu od roku 1855, vedou tratě Praha – Rakovník a Kladno – Kralupy nad Vltavou.
Původně chtěla budovu zachovat i kladenská radnice, ale nakonec svolila k demolici kvůli špatnému technickému stavu, který se ukázal horší, než se předpokládalo. „Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale byla zde zjištěna také přítomnost podzemní vody,“ argumentoval ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Správa železnic v Kladně pracuje na úseku mezi vlakovou stanicí Kladno a Kladno-Ostrovec. „Úsek bude zdvoukolejněn a elektrifikován,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Ve stanici Kladno vznikne podle projektu parkoviště pro 270 aut, přestupní terminál na autobusy a bezbariérové přístupy k vlakům.