Článek
Elektrická jednotka z 60. let, která několikanásobně překonala původně plánovanou životnost, se den po ukončení pravidelného provozu přesune z Libně do depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.

Legendární pantografy čekají na pražském pohřebišti na poslední cestu. Dosluhují poslední tři vlakyVideo: Novinky

Kabina strojvedoucího.
Tam ji doprovodí další z muzeálních pantografů, který pro tuto příležitost přijede v pátek do Prahy ze Šumperka coby zvláštní vlak. Na obě cesty lze koupit speciální jízdenku.

Poslední provozovaná souprava na trati mezi Libní a Roztokami u Prahy
Žabotlamy, které byly mnoho let synonymem pražské příměstské dopravy, si absolutorium vysloužily svou částečně nízkopodlažní koncepcí, dobrým zrychlením a jednoduchou údržbou. Po roce 2000 je postupně nahradily jednotky 471 CityElefant.

Interiér soupravy

Detail světla
České dráhy hodlají dočasně linku S41 obsluhovat motorovými RegioNovami a případně uvažují o pořízení nových souprav. O provoz linky po roce 2019 však mají zájem i soukromí dopravci.