Hlavní obsah

Záběry z kamery: RegioJet před srážkou stihl zastavit, pomalu jedoucí vlak ho stejně zdemoloval

Osobní vlak RegioJetu, který se ve středu večer srazil v Pardubicích s nákladní soupravou ČD Cargo, se po projetí návěstidla prakticky zastavil. Tragická událost si vyžádala čtyři oběti a 22 zraněných.

Foto: Martin Kavka/Správa železnic, ČTK

Pohled z výšky na místo srážky dvou vlaků v Pardubicích na snímku z 6. června 2024. Předchozího večera se zde srazil osobní a nákladní vlak, při nehodě zemřeli čtyři lidé

Článek

Na skutečnost, že strojvedoucí po projetí návěstidla brzdil a zabránil větší tragédii, poukázal server Zdopravy, který zveřejnil záběry z průmyslové kamery, jež snímala místo srážky.

Na záběrech je vidět brzdící osobní soupravu, která zastavuje a proti níž jede nákladní vlak. I ten měl v okamžiku srážky poměrně nízkou rychlost. To ostatně ve čtvrtek naznačil i generální inspektor DI Jan Kučera. Ten v EXPRESSU Novinek řekl, že rychlost „nebyla příliš velká“, což lze podle něj dokladovat i mírou poškození lokomotiv.

EXPRESS NOVINEK: Srážka vlaků v Pardubicích

Podcasty a pořady

Podle serveru zastavil osobní vlak na 160 metrech z rychlosti 60 kilometrů v hodině.

Na místě srážky není v současnosti funkční žádné zabezpečovací zařízení. Staniční uzel prošel rozsáhlou rekonstrukcí a byl otevřen koncem května. Moderní zabezpečovat ETCS, který by měl podobným situacím předcházet, by však měl být spuštěn až na podzim; a jelikož národní liniový zabezpečovač nebyl v rámci stále probíhajících úprav obnoven, jak ve čtvrtek upozornily mj. Hospodářské noviny, jezdí vlaky úsekem na základě návěstidel. Bezpečnost na frekventovaném úseku tak závisí pouze na lidském faktoru.

Příčiny nehody šetří inspektoři Drážní inspekce a policie zahájila vyšetřování pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Zprávu o nehodě hodlá inspekce zveřejnit za několik měsíců.

V Pardubicích po rekonstrukci za 6,4 miliardy nefunguje žádný zabezpečovač

Domácí
Související témata:

Výběr článků

Načítám