Článek
Plavidlo pojmenované Zostera bylo ve středu odpoledne přesunuto z výrobní haly na břeh zátoky na tzv. výtahu.
„Proces spouštění na vodu je jednoduchý. Je to výtah čili jsou tam elektrické vrátky a přes lana se výtah spouští až do vody,“ řekl Novinkám obchodně-výrobní ředitel České loděnice Pavel Hvězda. Na palubě pohyb lodi neustále monitorovala desítka lidí. Další desítka lidí dozorovala spouštění ze břehu.

Plavidlo se do vody spouštělo pomocí výtahu.
„Plavidlo chemického tankeru má délku 90 metrů, šířku 11,5 metru a výška boku je 5,5 metru. V sobě má vestavěné nádrže na chemické produkty o celkovém objemu 1400 kubických metrů,“ uvedl Hvězda s tím, že loď není určena na moře, ale pouze na říční evropské toky.
Výroba lodě trvala sedm měsíců, s technickou přípravou osm.
Zostera ale bude ještě pár dnů stát u přístavní zdi přímo v loděnicích v Křešicích, kde podstoupí důkladnou první kontrolu německé plavební správy.

Ve středu byl tanker slavnostně pokřtěn.
Z Děčína ji pak vlečná loď dopraví do Nizozemska, kde do ní nainstalují motor, navigaci, elektrosystémy a další potřebné technologie.

Tanker je určen pro převoz kapalných látek na říčních tocích.