Hlavní obsah

Za zvlněnou dálnici u Ostravy může špatný materiál

Za zvlnění dálnice D47 u Ostravy zřejmě může nevhodný rozpínavý materiál použitý při stavbě. Kontrolní vrty pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odhalily, že v podloží dálnice leží místo určeného materiálu směs stavebního odpadu s materiálem, který bobtná.

Foto: Pavel Karban, Právo

Článek

Podle ministra dopravy Pavla Dobeše je možné, že se přestaví celá dálnice. Informovala o tom v neděli televize Nova.

Zvlnění se na ostravském úseku D47 mezi Rudnou a Hrušovem objevilo poprvé půl roku poté, co se po něm v prosinci 2007 začalo jezdit. ŘSD zvlnění vozovky reklamovalo, i po opravách ale dálnice bobtná dál, uvedla Nova.

Vážné vady jsou podle televize na tomto úseku také u 12 mostů. "My budeme reagovat až na oficiální oznámení od Ředitelství silnic a dálnic," řekla televizi mluvčí stavební společnosti Eurovia CS Petra Kučerová.

Možný střet zájmů

Technický dozor nad stavbou měla mimo jiné společnost Dopravoprojekt Brno, která ale podle Novy pracovala jak pro investora, tak pro firmy podílející se na budování dálnice. ŘSD tehdy ale možný střet zájmu neřešilo. "Jestli měl zadavatel problém a pochybnosti o tom, že ta nabídka by porušila ustanovení o střetu zájmů, tak měl tu nabídku vyloučit," řekl televizi ředitel Dopravoprojektu Brno Václav Kratochvíl.

Nova uvedla, že už loni se začal poblíž Ostravy vlnit také navazující úsek dálnice D47 a problémy vykazuje také dalších osm nově postavených mostů.

O stavbě D47 se začalo konkrétně mluvit v roce 1963, o budoucí podobě dálnice jednali politici od počátku 90. let minulého století. Budovat se začala v roce 2004. Nyní se stavba D47, která se po dokončení stane součástí dálnice D1, blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám