Článek
"Přiznávám se k duchovnímu otcovství," řekl s tím, že realizaci zajišťovali jeho spolupracovníci. Kdo konkrétně a kolik akce stála, neupřesnil. "Přemýšlel jsem, jak udělat něco, co konečně pohne vládou," dodal. Když uviděl reklamní billboardy podél silnice, nápad byl na světě.
Langera zaráží, že zatímco "vláda utrácí zbytečně desítky miliard za gripeny a jiné hračky," kritickou situací na D1 se nikdo nezabývá. Poté, co se billboardy u dálnice objevily, přišel ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) do vlády s návrhem na řešení situace na D1.
Langer to přikládá přímo své aktivitě. "Paradoxně 10 billboardů vykonalo více práce než deset poslaneckých interpelací, na které ministři kašlou," řekl Langer. "Beru to jako občanskou interpelaci," uzavřel.
Možný politický motiv billboardové kampaně připustil ve čtvrtek v Právu také premiér Jiří Paroubek (ČSSD). "Komu to slouží, komu tato billboardová akce prospívá? Myslím, že motivovaná politická síla tady je. Ovšem, vinit mě, jako premiéra, dva měsíce od nástupu do funkce, za situaci na dálnici, je poněkud úsměvné," napsal Paroubek.
Šimonovský by chtěl policisty
Ministr Šimonovský ve čtvrtek v doprovodu novinářů vyrazil na bleskovou kontrolu provozu na dálnici D1. "Za celou dobu jsme neviděli ani jednu hlídku, to mě nemile překvapilo," poznamenal ministr. Nechal se také slyšet, že by se nebránil převedení dopravní policie do kompetencí jeho ministerstva.
"Dokázal bych si to představit, v několika evropských zemích to takto funguje. U mě by rozhodně dopravní policie nezahálela," poznamenal Šimonovský. Během "přepadovky" si také posvítil na situaci u jedné z dálničních uzavírek. Se stavem probíhajících prací byl však spokojen. "Problém je, že na rekonstrukce dálnic a silnic jde málo peněz, bylo by potřeba daleko víc," konstatoval při své inspekční cestě Šimonovský.
Ministr vnitra František Bublan na Šimonovského návrh v pátek raegoval slovy: "Je to taková hloupost, že ji nebudu ani komentovat."