Článek
Let z Pardubic do Španělska ve čtvrtek využila i rodina Světlíkova z Brna.
„Slavnostní zahájení letů do Girony nás příjemně překvapilo, protože nás tu čekalo občerstvení. A to zpříjemnilo dobu čekání na odlet,“ prozradil s úsměvem Ondřej Světlík krátce před odletem. Ve Španělsku rodinu čeká několikadenní dovolená.
„Takový prodloužený víkend. Let potrvá asi 2,5 hodiny. Vlastně to byla náhoda. I z Brna se létá do Španělska, ale věděl jsem, že se nově létá i z Pardubic, tak jsme se rozhodli právě pro tuto destinaci. V okolí Girony jsme už byli, ale přímo ve městě ještě ne,“ dodal. Letenky pořídili za 1300 a 1800 korun. „Byla nějaká akce, ale nestihli jsme ji všichni,“ usmál se Ondřej.
Z Plané u Budějovic se konečně létá na dovolenou, startuje první boeing
„My s Ryanairem domlouváme, zda by odletový čas ze Španělska nemohl být lepší. Jelikož ten let je brzy ráno z Girony, zda by se nemohl posunout do odpoledních hodin. Aby tam lidé mohli strávit víc času,“ řekla Mária Ministrová ze společnosti East Bohemian Airport, která pardubické civilní letiště provozuje.
Létá se letadlem Boeing s kapacitou 189 míst. Pro letošní rok se létá od Velikonoc do října, společnost EBA ale bude usilovat, aby linka fungovala celoročně. Stejně jako například lety do Alicante (také ve Španělsku).
„Linka je zaplněná a oblíbená. Máme statistiky na tři týdny dopředu a zatím to je 180 cestujících na palubě skoro na každý let,“ dodala Ministrová.
Její kolegyně, mluvčí Ryanairu Alicja Wójcik-Gołębiowská potvrdila, že Alicante i Barcelona, respektive Girona, patří mezi oblíbené destinace. Navíc se podle ní v Pardubicích odbaví nejen lidé, kteří cestují do zahraničí, ale může také přilákat cestující odjinud.
Noční vlaky spojily Prahu s Bruselem bez přestupu
Podle ředitele společnosti EBA Ivana Čecha je jednání o nové lince vždy složité. Musí být atraktivní pro cestující, nejlépe nejen v sezoně, ale celoročně. „Dopravci, kteří hrají prim na evropském nebo světovém trhu, vědí, jak je pokrytá Evropa a co se může povést. Jsme rádi, že budeme specialisté na Španělsko,“ uvedl Čech. Dodal, že není reálné, aby se z Pardubic létalo například do Thajska. Rozměry letiště tu neumožní pohyb těch největších letadel.
„Asi bychom se měli zaměřit na to, co je udržitelné a co bude dávat smysl, létat na jih, aby destinace byly spíše zajímavé turisticky a rekreačně, byznys lety do Bruselu obslouží Praha,“ míní ředitel Čech, který letos očekává mimořádný rok se zhruba sto osmdesáti tisíci odbavenými cestujícími. Toho letiště naposledy dosáhlo v roce 2013.
V Česku je pouze šest veřejných mezinárodních letišť. Pražské letiště Václava Havla, Brno-Tuřany, ostravské, karlovarské, pardubické a v Mnichově Hradišti, to ale nemá pravidelný letecký provoz.