Článek
„Předpokládám, že obchvat zklidní dopravu v historickém centru, kudy v současnosti proudí ve velké míře hlavně tranzitní nákladní doprava. Věřím, že tomu tak bude, i když je hotova jen první etapa. Až bude hotova ta druhá, která bude pokračováním z obchvatu ve směru na Mošnov a Ostravu, tak to snad bude ještě lepší,“ přeje si příborský starosta Milan Strakoš (ODS).
Kdy se tak stane, ale není jisté. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice má na tuto stavbu zpracovanou dokumentaci, ale nemá peníze. „V přípravě ta stavba je, ale na to, kdy se bude stavět, neumím nyní odpovědět,“ řekl Lubomír Hýbl z ŘSD. Podle Přemysla Michálka, poradce ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), má fond pro příští rok 66 miliard.
„Rozhodující je, abychom mohli čerpat peníze z Operačního fondu Doprava a k tomu potřebujeme kofinancovat z národních zdrojů. A národní zdroje nám zatím nestačí, takže je nebezpečí, pokud se neposílí v budoucnu národní zdroje, že nebudeme schopni vyčerpat peníze, které máme s Evropou domluveny,“ vysvětlil Michálek.
Starosta Strakoš si při otevření obchvatu posteskl, že ho mrzí, že se až v průběhu stavby přišlo na to, že obchvat přeruší Štramberskou ulici. Tu denně využívají desítky chodců a cyklistů. Město proto nechalo postavit poblíž křižovatky provizorní přechod.
„Měl by zaručit bezpečnost, ale je otázka, jestli ho budou lidé využívat, protože je to 100 metrů navíc,“ upozornil Strakoš (ODS) s tím, že konečným řešením bude vybudování lávky přes obchvat. Ta by ale měla stát nejdříve za dva roky.