Článek
Po Libeňském mostě, který by měla nahradit tvarová replika, jezdí od letošního ledna tramvaje pouze v jedné části. Od té doby proběhla demolice inundačního mostu, který byl ve špatném stavu.
Nyní se dopravce rozhodl přerušit provoz tramvají zcela. Důvodem je podle jeho vyjádření „zajištění bezpečnosti, komfortu cestujících a plynulosti dopravy vzhledem na celkový stav mostu V-009, na kterém kvůli působení nízkých teplot hrozí riziko jeho náhlého uzavření pro provoz tramvají“.
„Je potřebné přijmout fakt, že tramvaje se v původním rozsahu vrátí do celého úseku Dělnická–Palmovka až poté, co Technická správa komunikací dokončí všechny plánované stavební práce na Libeňském soumostí,“ doplnil technický ředitel DPP Jan Barchánek.
Dopravní obsluhu zajistí náhradní autobusové linka X25, která bude jezdit po trase Tusarova–Dělnická–Palmovka.
V souvislosti s tím dojde k trvalé změně tramvajových linek 1, 6, 12, 14, 25 a 31.
Libeňský most byl postaven k desátému výročí republiky v roce 1928 podle návrhu architekta Pavla Janáka s kubistickými prvky.
O jeho rekonstrukci se dlouho vedl boj, dřívější vedení Prahy ho totiž chtělo nahradit konstrukcí dálničního typu. I když se ukázalo, že po sto letech bude třeba jít až na pilíře, vzniknout by měla replika. Podle bývalého primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha sobě), který v minulém období celou investici připravil, tak vznikne staronový most.