Hlavní obsah

Z daní se buduje Babišovo PR, hodnotí kauzu TikTok expertka na marketing

Půl milionu korun za mediální prostor na sociálních sítích mohla vláda využít lépe, myslí si zakladatelka Institutu politického marketingu Alžběta Králová. Zřízení vládního účtu na síti TikTok podle ní není v principu špatně, vysvětlení financování ale pokulhává. „Z úvodního videa je patrné, že se z peněz daňových poplatníků opět bude budovat PR premiéra Andreje Babiše,” varuje.

Foto: Yves Herman, Reuters

Premiér Andrej Babiš

Článek

Je v pořádku, že si vláda zřídila kanál na TikToku?

Problémem v tomto případě není samotné zřízení kanálu na TikToku. Včerejší informace o novém kanálu Strakovky ale vyvolala řadu otazníků a kritiky. Půl milionu korun by se v dnešní těžké době dalo jistě využít efektivněji. Musíme to vnímat v celkovém kontextu. A ten pro českou vládu není dobrý.

Jaký přínos takový kanál pro kabinet má?

Jedná se o komunikační kanál, díky kterému můžeme přiblížit politiku mladým lidem. Úřad vlády si tento krok do jisté míry obhájí, protože ve společnosti existuje dlouhodobá poptávka po větším zapojení mladých lidí do politiky. Zároveň se převážná většina obsahu kanálu prozatím věnuje vyvracení dezinformací ohledně koronaviru. Z úvodního videa je však patrné, že se z peněz daňových poplatníků opět bude budovat PR premiéra Andreje Babiše.

Krize nekrize, vláda si objednala propagaci na TikToku za půl milionu

Domácí

Je to kampaň na platformách, které mají možnost zasáhnout jen výsek populace - mladé lidi, na TikToku dokonce nejvíce teenagery. Určitě to není možné považovat za celospolečenskou kampaň za očkování. Vláda tou kampaní ze své podstaty může cílit pouze na malou část populace.

Je cena 500 tisíc korun za jeho provoz odpovídající?

Komunikace nákladů na zřízení a provoz kanálu je zmatená. Spolupráce s influencery měla být podle dřívějších zpráv z ministerstva bezplatná, nyní máme informace o tom, že by se za propagaci na TikToku, Youtube a Instagramu mělo zaplatit 500 tisíc korun.

A to za nákup propagačního prostoru na sociálních sítích. Je otázka, jak bude rozpočet kontrolovaný, protože má procházet přes firmu, kterou jeden z influencerů vlastní.

Foto: Institut politického marketingu

Politická konzultantka a marketingová expertka Alžběta Králová

Co říkáte na to, že zakázku dostala firma, která vznikla 30. listopadu 2020 s vkladem 1000 korun? Neměla se vláda obrátit na někoho renomovanějšího?

To je další informace, která přímo nahrává kritice. Vzhledem k nekoncepčnímu a často velmi zmatenému chování vlády to není překvapivé. Otázkou je, jestli by se na něčem podobném chtěly renomovanější osobnosti podílet.

Blatný si kampaň na TikToku pochvaluje. Mladí prý poučí rodiče a prarodiče

Domácí

Jak hodnotíte dvojici youtuberů, kteří se na videích podílejí? Anna Šulcová v minulosti radila použít igelitový sáček přes hlavu, aby si lidé neušpinili oblečení od makeupu. Jakub Gulab zase v minulosti kritizoval na sítích premiéra Babiše.

Spíše než jednotlivé youtubery bychom měli hodnotit obsah jejich práce a potenciál oslovit cílovou skupinu. Protože najít youtubery bez kontroverzních a pro velkou část společnosti zarážejících videí bude složité. Pokud navíc musí respektovat to, že se budou podílet na šíření PR premiéra a jeho podřízených.

Výběr článků

Načítám