Článek
Kauz na resortu dopravy je podle šéfa ODS Petra Fialy tolik, že už se v nich těžko orientuje. Kromě předražené zakázky na dálniční systém Fiala zmínil úplatky anebo pomalou stavbu dálnic.
„Naše země potřebuje nové dálnice, ne zmatky a chaos na ministerstvu dopravy, kterému už 6 let vládne ANO. Chceme vládě ukázat, jak situaci řešit, když si sama neví rady. Chceme ukončit tento nouzový stav a konečně donutit vládu jednat,“ uvedl Fiala.
Stejný názor mají Piráti. „Máme tam řadu zásadních otázek a návrhů. Je důležité probrat fungování ministerstva, protože takhle to prostě dál nejde, ať se jedná o D8 nebo třeba mýtné. Ministerstvo by potřebovalo dva ministry a ne půlku,“ řekl Novinkám předseda Pirátské strany Ivan Bartoš.
Velký bratr, policejní stát. Opozice kritizuje zájem státu tajně špiclovat řidiče
Narážel tak na to, že ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) je zároveň ministrem průmyslu a obchodu. Havlíčkovo „dvojvládí“ vadí i dalším opozičním stranám, které zařazení mimořádného bodu s velkou pravděpodobností podpoří.
Šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová už tento týden Novinkám napsala, že se chce na kauzy na ministerstvu dopravy ptát premiéra i příslušných ministrů.
ČSSD: také chceme vysvětlení
Otázkou je, jestli bod podpoří koaliční sociální demokraté. Šéf klubu ČSSD Jan Chvojka Novinkám napsal, že ministr Havlíček by měl určitě vysvětlit mnoho podivných věcí, které se v poslední době na ministerstvu dopravy dějí, ať už jde o zakázku na elektronické mýto či zprávy o sofistikovaném sledovacím systému.
„Mě samotného bude zajímat nezákonná praxe na ministerstvu, které s ministry uzavírá pracovní smlouvy a po odvolání jim vyplácí náhrady za překážky v práci. Věřím, že se ministr vyjádří na základě vlastního rozhodnutí a nebude k tomu muset být donucen zařazením mimořádného bodu,” konstatoval Chvojka.
Bez hlasů alespoň některých vládních poslanců nebo komunistů se však návrh do programu jednání sněmovny nemá šanci dostat.