Článek
Trať bude podle SŽ navazovat na již projektovanou VRT Polabí mezi Běchovicemi a Poříčany a umožní obsluhu pražského uzlu.
Dvanáctikilometrový úsek budou využívat pouze osobní vlaky, přičemž nejvyšší možná rychlost bude 200 kilometrů za hodinu. „Při průjezdu zastavěným územím se rychlost dále sníží na úroveň, která je v souladu s běžným provozem vlaků ve městě,“ uvedla SŽ.
Projektanty čeká nelehký úkol – najít optimální řešení přijatelné pro dotčené městské části a zároveň vyhovující potřebám železnice.
Terminál vysokorychlostní trati pod Řípem. Železnice ukázaly, jak by mohl vypadat
Kvůli stavbě VRT dojde i k dostavbě železniční stanice Praha-Zahradní Město. Součástí projektu je rovněž příprava tzv. Jahodnické spojky, která spojí tratě z Malešic do Běchovic a Libně.
Vysokorychlostní železnice má v budoucnu vést mezi Prahou a Drážďany, Prahou a Brnem, jejíž součástí je i nově projektovaný úsek, a koridorem mezi Ostravou a Prosenicemi.
Prozatím probíhají projekční práce prvních koridorů. Stavba vysokorychlostních tratí má přijít na stovky miliard korun.