Hlavní obsah

Vyšehradský tunel je znovu průjezdný

PRAHA

Pražský dopravní podnik ve čtvrtek ráno obnovil provoz ve Vyšehradském tunelu. Stalo se tak s několikadenním předstihem, oprava měla původně trvat až do 30. listopadu. Lidé cestující mezi Podolskou vodárnou a Výtoní již nemusejí absolvovat tuto trasu pěšky, případně náhradní lodní dopravou, která byla po dobu opravu tunelu zavedena.

Foto: René Volfík, ČTK

Vyšehradskýn tunelem znovu jezdí tramvaje i automobily. Ilustrační foto.

Článek

"Byla to komplikovaná stavba, ale díky noční práci, příznivému počasí v prvních čtrnácti dnech a hodinovému harmonogramu prací všech investorů se provoz v tunelu bude moci obnovit o čtyři dny dříve oproti předpokladu," uvedl ve středu pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Na své původní trasy se vrátí tramvaje linek číslo 3, 16, 17 a 21 i noční spoj 52.

"Byla to komplikovaná stavba, ale díky noční práci, příznivému počasí v prvních čtrnácti dnech a hodinovému harmonogramu prací všech investorů se provoz v tunelu bude moci obnovit o čtyři dny dříve oproti předpokladu," uvedl ve středu pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Na své původní trasy se vrátí tramvaje linek číslo 3, 16, 17 a 21 i noční spoj 52.

"Byla to komplikovaná stavba, ale díky noční práci, příznivému počasí v prvních čtrnácti dnech a hodinovému harmonogramu prací všech investorů se provoz v tunelu bude moci obnovit o čtyři dny dříve oproti předpokladu," uvedl ve středu pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Na své původní trasy se vrátí tramvaje linek číslo 3, 16, 17 a 21 i noční spoj 52.Vyšehradským tunelem denně projede 20 tisíc automobilů a několik desítek tisíc cestujících. Opravu tunelu plánoval dopravní podnik již na červenec, ale kvůli množství dalších uzavírek ji odložil.

"Byla to komplikovaná stavba, ale díky noční práci, příznivému počasí v prvních čtrnácti dnech a hodinovému harmonogramu prací všech investorů se provoz v tunelu bude moci obnovit o čtyři dny dříve oproti předpokladu," uvedl ve středu pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Na své původní trasy se vrátí tramvaje linek číslo 3, 16, 17 a 21 i noční spoj 52.Vyšehradským tunelem denně projede 20 tisíc automobilů a několik desítek tisíc cestujících. Opravu tunelu plánoval dopravní podnik již na červenec, ale kvůli množství dalších uzavírek ji odložil.

Rekonstrukce byla vzhledem ke stavu a stáří tramvajové trati nezbytně nutná," uvedl k důvodům opravy mluvčí Dopravního podniku Hlavního města Prahy Ondřej Pečený. Trať byla podle něj v tak špatném stavu, že ji drážní inspekce označila za nebezpečnou a řidiči tramvají museli skrz tunel jezdit krokem. Poslední rekonstrukcí prošla zdejší trať před 26 lety.

Další uzavírka bude na Letné

Kvůli opravě Vyšehradského tunelu se oddálilo uzavření ulice Milady Horákové a přesunutí dopravy na objízdnou trasu. Uzavírka je zde nutná kvůli budování tunelového komplexu Blanka pro městský okruh.

Magistrát zatím neví, kdy přesně dopravu z ulice Milady Horákové odkloní, mělo by se tak stát během příštího týdne. "S největší pravděpodobností to bude v prvním týdnu v prosinci," řekl Šteiner.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám