Článek
„Konfigurace trati a spoje neumožňuje, aby byl částečný provoz. Je tady velké množství služebních vlaků, které nám vozí materiál. Byl by to dost problém, abychom tyto práce stihli včas,“ zdůvodnil výluku hlavní stavbyvedoucí Ondřej Krulikovský.
Ve stanici Dejvická, kde proběhlo natáčení, pracovníci vyměňují nejen výhybku, ale také zhruba šest stovek dřevěných pražců.
„Veškeré práce se vykonávají prakticky ručně. Jak vytržení starých dřevěných pražců, tak úprava betonů a poté montáž nových pražců,” popsal Krulikovský. Pražce se vyměňují vždy ob jeden. „Ob jeden se to dělá z toho důvodu, aby se dodržela geometrie koleje,” dodal.
Původní dřevěné pražce se vymění za železobetonové, které jsou do podkladu zalité speciální hmotou tlumící hluk a vibrace. Pracovníci ke své práci využívají takzvaný dvoucestný bagr. Ten po odstranění výhybek a pražců odveze starý štěrk a přiveze nový. Jakmile je přivezen nový štěrk, mohou se zde položit nové pražce. K těm jsou připojeny koleje a v konečné fázi dochází ke geometrickému vyrovnání.
Veškeré práce probíhají nepřetržitě po celé tři dny.