Hlavní obsah

Výluka v pražském metru zatím nezpůsobuje problémy

Praha

Výluka na trase A pražského metra dopravu v metropoli v sobotu příliš nezkomplikovala. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl uvedl, že dopravce nezaznamenal žádný problém a lidé k cestování víceméně automaticky využívali náhradní linky.

Foto: Michal Kamaryt, ČTK

Informátor ve stanici Můstek radí turistům krátce před zahájením výluky

Článek

Podobně rozsáhlá výluka metra byla naposledy v září 2012. Výluka začala v pátek 18. dubna od 17:30, vlaky se opět rozjedou v úterý ráno podle jízdního řádu.

Trasa A protíná většinu turisty navštěvovaných míst a do Prahy zamířily na Velikonoce stovky tisíc návštěvníků ze zahraničí i Česka. V ulicích jsou ale informátoři, DPP vydal letáky a o zastavení provozu na lince A informuje i rozhlas v metru na trasách B a C.

Výměna výhybek jde podle plánu

Výluku naplánoval dopravce na Velikonoce, protože potřebuje na opravu výhybek ve stanicích Náměstí Míru a Dejvická tři dny v kuse. Pražský dopravní podnik při výluce opraví tři výhybky, dvě ve stanici Náměstí Míru a jednu ve stanici Dejvická, kde dělníci vymění i původní dřevěné pražce. "Vše jde podle plánu," podotkl Štábl.

Foto: DPP

Schéma náhradní dopravy v době výluky trasy A

Trasa metra A byla zastavena po celé délce, tedy od stanice Dejvická až po Depo Hostivař. Nepřístupný je pro cestující i vestibul přestupu na trasu B na Můstku. Metro nahradily tramvajové linky 5, 11, 22 a 26 a také výluková linka X-A z Podbaby do zastávky Nádraží Strašnice. Trasu některých autobusových linek dopravní podnik prodloužil do zastávek Hradčanská, Želivského a Strašnická.

Změny tramvajových linek v souvislosti s výlukou
Linka XA v trase Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Staroměstská – Národní třída – Karlovo náměstí (metro B) – I. P. Pavlova (metro C) – Náměstí Míru – Flora – Želivského – Strašnická – Nádraží Strašnice (denní provoz).
Linka číslo 5 v trase Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Náměstí Republiky (metro B) – Hlavní nádraží (metro C) – Olšanské náměstí – Flora – Želivského – Černokostelecká – Depo Hostivař – Ústřední dílny DP.
Linka číslo 11 v trase Spořilov – Náměstí Bratří Synků – I. P. Pavlova (metro C) – Muzeum (metro C) – Jiřího z Poděbrad – Flora – Olšanské hřbitovy (Spojovací).
Linka číslo 22 v trase Bílá Hora – Pražský hrad – Malostranská – Újezd – Národní třída – Karlovo náměstí (metro B) – I. P. Pavlova (metro C) – Náměstí Míru – Koh–i–noor – Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař (všechny spoje jedou v celé trase linky).
Linka číslo 26 v trase Divoká Šárka – Dejvická – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Náměstí Republiky (metro B) – Hlavní nádraží (metro C) – Olšanské náměstí – Nákladové nádraží Žižkov – Želivského – Strašnická – Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař.

Linka A označovaná zelenou barvou je nejkratší trasou metra, má 13 stanic. V příštím roce by se měla prodloužit o nově budovaný úsek do Motola. Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 miliónu lidí. První úsek se cestujícím otevřel v květnu 1974.

Změny tras autobusových linek v souvislosti s výlukou
Linky číslo 107, 119 a 147 jsou z Dejvické prodlouženy na Hradčanskou, kde jsou ukončeny.
Linky číslo 111, 125 a 329jsou ze Skalky prodlouženy přes Nádraží Strašnice na Strašnickou, kde jsou ukončeny.
Linky číslo 101, 223, 263, 266, 364 a 366 jsou z Depa Hostivař (v Černokostelecké ulici) prodlouženy na Želivského, kde jsou ukončeny (linky nezajíždějí do terminálu Depo Hostivař).
Linka číslo 163 nezajíždí do terminálu Depo Hostivař.
Související témata:

Výběr článků

Načítám