Článek
Havarovaný vlak převážel vápno a 13 z 18 vagonů se ocitlo mimo trať, některé i mimo násep. Vykolejila i jedna ze dvou tažných lokomotiv. Vyprostit a případně vrátit na koleje je proto bude muset těžká technika.

Vápno se vysypalo na stavbu silničního obchvatu.
Podle ředitele SŽDC Jiřího Svobody jel vlak příliš rychle, až trojnásobně vyšší rychlostí, než je dovoleno. V místě nehody probíhá stavba silnice.

Část vagónů, které zůstaly na náspu se už podařilo vyzvednou na koleje a odvézt, na náspu a stráni pod ní zůstávají vagóny (na snímku), které bude muset odstranit speciální technika.
Podle mluvčího krajských hasičů Martina Kasala případ převzali drážní hasiči a drážní inspekce. Ještě v průběhu pondělí by měl na místo přijet vyprošťovací železniční tank, který by mohl poškozené vagony odstranit z kolejí, aby mohly začít opravy trati.

U Mariánských Lázní začalo odstraňování vykolejeného nákladního vlaku.
SŽDC prozatím odhadla škody na infrastruktuře na devět milionů korun, dalších 20 milionů představuje škoda na vagonech.