Článek
Stavbaři nyní na dálnici zároveň nastříkávají vodorovné dopravní značení a kompletují protihlukové stěny. „V některých místech ještě dokončujeme povrch na přechodech přes střední dělicí pás. A zároveň začíná přejímka jednotlivých stavebních objektů, kterých je na jednadvaceti kilometrech několik desítek,“ sdělil novinářům mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Ministerstvo dopravy od ledna zpoplatní sto kilometrů nových dálnic
Na několika stech metrech podél budované dálnice instalují dělníci také obří sítě proti ptákům. Dálnice D55 bude první v České republice, která je takovými sítěmi vybavena. „Jako bariéra mají sloužit k odclonění ptactva z hnízdišť tak, aby nedocházelo ke střetům s vozidly,“ vysvětlil za stavbaře Jiří Vinklárek, ředitel závodu Inženýrské stavitelství Morava Skanska.
Na úseku dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku pracují silničáři od roku 2020, dlouhý je 8,5 kilometru. Na základě uzavřených smluv by měl stát zhruba 2,85 miliardy korun bez DPH. Další úsek mezi Starým Městem a Moravským Pískem na Hodonínsku dlouhý 8,8 kilometru staví ŘSD přes tři roky, jeho vybudování by mělo přijít na více než 1,95 miliardy korun bez DPH. V prosinci otevře také 4,1 kilometru dlouhý úsek mezi Moravským Pískem a Bzencem, který staví od předloňska. Cena je téměř 1,16 miliardy bez DPH.
Část dálnice bude několik prvních měsíců sjízdná ve čtyřkilometrovém úseku u Bzence pouze v jednom dálničním pásu pro oba směry. Důvodem jsou problémy související s vysokou hladinou spodní vody.
Po kompletní dostavbě dálnice D55 v budoucnu propojí střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude více než sto kilometrů a u Břeclavi se napojí na dálnici D2.