Článek
Studii proveditelnosti má kraj již k dispozici. Jejím hlavním cílem bylo posouzení základních pěti variant umístění letecké záchranné služby na letišti. A to včetně její pozemní složky a výjezdové základny zdravotnické záchranné služby, která nemůže v sídle letecké záchranky chybět.
„Ve studii proveditelnosti byly posuzovány například skutečnosti navazující na letecko-provozní plochy letiště, včetně aktuálních požadavků letiště v souvislosti s jeho dalším plánovaným rozvojem,“ uvedl karlovarský hejtman Petr Kulhánek (za STAN).
Přistávací a vzletová plocha letiště se má totiž v brzké době rozšiřovat a prodlužovat. „Jako nejvhodnější byla vyhodnocena varianta s umístěním LZS v lokalitě jihozápadního okraje areálu letiště,“ dodal Kulhánek.
Jedná se tedy o roh letiště mezi silnicí z Olšových Vrat do Kolové a odbočkou s příjezdovou komunikací k odbavovací letištní hale. „V rámci architektonické studie pak byla dopracována finální podoba LZS, a to včetně jejího dispozičního uspořádání a napojení na stávající infrastrukturu,“ konstatovala mluvčí kraje Jitka Čmoková.
Projektové práce by měly být zahájeny ještě v letošním roce a s jejich dokončením se pak počítá na konci roku příštího. „Vlastní stavba LZS by měla odstartovat napřesrok a do provozu by měla být uvedena ke konci roku 2027,“ uvedla mluvčí kraje, podle které přípravné práce a následné kroky vycházejí ze studie proveditelnosti a architektonické studie.
V současné době nejsou dvě třetiny území kraje pokryty v doletové zákonem stanovené době dvaceti minut. Do regionu létají záchranné vrtulníky z Ústeckého a Plzeňského kraje. „Vlastní LZS sníží dobu doletu na nejnutnější minimum a zajistí rychlý transport pacienta do vhodného zdravotnického zařízení,“ uzavřela Čmoková.