Článek
„Musíme takto cvičit pravidelně aspoň jednou do roka. Většinou to necháváme na konec roku na pondělí, kdy lanovka nejezdí. Je několik variant vyproštění cestujících, loni to bylo klasickou slaňovací technikou a letos se podařilo zajistit vrtulník. Ověřili jsme si, že jsme s velkou rezervou schopní splnit limit dvou hodin na záchranu cestujících, který platí pro lanovky,“ řekl Právu náčelník lanové dráhy Radek Hejč.
Tréninková záchranná akce je ideální příležitostí pro záchranáře, jak si vyzkoušet zásah v prostředí, které při běžném výcviku mohou jen velmi těžko simulovat.
„Byli tu hasiči z Brna i ze Znojma, většinou vezmou i nějaké nováčky, aby si to taky vyzkoušeli. Ověřili jsme si, že kdyby se skutečně něco stalo, i přes naše jištění a záložní zdroje, jsme schopni zajistit evakuaci,“ dodal Hejč s tím, že za 17 let provozu lanovky naštěstí nebylo potřeba ostré akce záchranářů.